استاندار خوزستان خبر داد:

فراهم شدن شرایط لازم برای آغاز تجارت از مرز های شلمچه و چذابه/کرونا صادرات خوزستان را با مشکل جدی مواجه نکرد/صادرکنندگان افسران مبارزه با جنگ اقتصادی هستند

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۵:۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۰۲۶۶۰۳
فراهم شدن شرایط لازم برای آغاز تجارت از مرز های شلمچه و چذابه/کرونا صادرات خوزستان را با مشکل جدی مواجه نکرد/صادرکنندگان افسران مبارزه با جنگ اقتصادی هستند
استاندار خوزستان با بیان اینکه صادرکنندگان سربازان و افسران مبارزه با جنگ اقتصادی هستند، گفت: شرایط لازم برای آغاز تجارت از مرز چذابه فراهم شده و امیدوار هستیم به زودی شاهد محقق شدن این امر باشیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور مشکلات زیادی را برای صادرکنندگان بوجود آورده است، اما این مشکلات شرایط رقابت پذیری را برای صادرات ما مهیا کرده است.

او گفت: تحریم های ظالمانه حاکم بر کشور و سختی های این مسیر موجب شده که صادرکنندگان در مقصد با مشکل مواجه شده و برای برگشت ارز خود دچار معضلاتی شوند، از این رو باید حل این مشکلات را در دستور کار قرار داد.

استاندار خوزستان ضمن تشکر از همراهی صادرکنندگان در شرایط فعلی کشور از آنان به عنوان افسران مبارزه با جنگ اقتصادی یاد کرد و افزود: علی رغم شیوع بیماری کرونا، صادرات در استان خوزستان با مشکل جدی مواجه نشده است.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به باز شدن مرز شلمچه برای تجارت با پیگیری های رییس جمهور، وزارت امور خارجه و استانداری خوزستان، بیان کرد: شرایط لازم برای از سرگیری تجارت از مرز چذابه فراهم شده و امیدواریم به زودی این امر محقق شود تا با فراهم شدن شرایط تجارت از این دو مرز، عقب افتادگی های جزیی سال گذشته در صادرات غیر نفتی، در ماه های آینده جبران شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه توسعه صادرات غیر نفتی مهمترین کار در حوزه صادرات است و همه باید برای ایجاد تنوع در ارزآوری کشور تلاش کنیم، اضافه کرد: در حال حاضر منافع ملی و کشور بر منافع شخصی ارجحیت دارند و هیچ ایرانی وطن دوستی حاضر به از دست دادن یک وجب از خاک خود نیست و همچون هشت سال دفاع مقدس حاضر به فدا کردن جان و مال خود برای از دست ندادن یک وجب از خاک کشور هستند؛ در حال حاضر نیز شرایط به این گونه اما در مسیر دیگری است.

شریعتی در پایان از رفع مشکلات موجود بر سر راه صادر کنندگان در جلسات آتی خبر داد.

لازم به ذکر است که در پایان این نشست از صادرکنندگان نمونه استان تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز