سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان خبر داد:

ارائه بیش از ۳۳۰۰ مشاوره روان‌شناسی با استفاده از سامانه ۴۰۳۰

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۳:۵۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۲۷۶۰۷
ارائه بیش از ۳۳۰۰ مشاوره روان‌شناسی با استفاده از سامانه ۴۰۳۰
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان از ارایه بیش از ۳۳۰۰ مورد مشاوره روان‌شناسی با استفاده از سامانه ۴۰۳۰ خبر داد.

نجمه سید آقامیری امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با بیان اینکه ابتلای مردم به بیماری نوظهور کووید ۱۹ در مدتی کوتاه موجب ایجاد و یا تشدید عوارض روانشناختی در برخی از افراد جامعه شد، اظهار کرد: در چنین شرایطی، افرادی که از قبل دچار انواع اختلالات اضطرابی بودند و یا تحت درمان هستند، ممکن است دچار تشدید علایم بیماری شوند.

او گفت: سامانه ۴۰۳۰ که به درخواست وزارت بهداشت راه‌اندازی شد، علاوه بر اطلاعات بیماری کرونا، خدمات روانشناختی را نیز به مردم ارایه می‌دهد. تماس‌گیرنده بعد از برقراری تماس با سامانه ۴۰۳۰ می‌تواند از خدمات مشاوره تغذیه، پیشگیری از بیماری، مسایل مربوط به بارداری و مشاوره روانشناسی در ساعات هشت صبح تا ۱۲ شب استفاده نماید.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان در خصوص انواع مشاوره‌های روانشناسی ارایه شده، افزود: از فرورودین ماه سال جاری تاکنون بیش از سه هزار و ۳۰۰ مشاوره تلفنی از طریق سامانه ۴۰۳۰ در مورد کنترل استرس، مشاوره سوگ برای بازماندگان متوفیان کووید ۱۹، مشاوره در زمینه خشونت‌های خانگی، پیشگیری از خودکشی، مشاوره فرزندپروری و آموزش کنترل خشم  توسط کارشناسان روانشناسی این مرکز انجام شده و حدود ۳۰۰ مورد نیز افراد ضمن مراجعات حضوری در جلسات انفرادی مورد مراقبت سلامت روان قرار گرفته‌اند.

سید آقا میری از همه همشهریان آبادانی خواست ضمن درج مداوم تغییرات سلامتی خود  در سامانه salamat.gov.ir  با عدم حضور در اجتماعات و عدم خروج غیر ضروری از منزل مجموعه بهداشتی شهر را در مهار بیماری یاری نمایند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز