سرپرست هیات شمشیربازی خوزستان در گفت و گو با برنا بیان کرد:

استعدادیابی و آموزش اصلی ترین هدف در سال ۹۹/ شمشیر بازی رشته پر مدالی که نیاز به توجه بیشتر دارد/فعال شدن شمشیر بازی در شهرستان ها در دستور کار است

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۴:۵۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۲۸۱۸۹
استعدادیابی و آموزش اصلی ترین هدف در سال ۹۹/ شمشیر بازی رشته پر مدالی که نیاز به توجه بیشتر دارد/فعال شدن شمشیر بازی در شهرستان ها در دستور کار است
سرپرست هیات شمشیربازی خوزستان گفت: اصلی ترین هدف ما در سال ۹۹ استعدادیابی، برگزاری کلاس های آموزشی و معرفی این رشته جذاب به مردم خوزستان است.

رضا روشن پور امروز در گفت وگو با خبرنگار برنا در اهواز در خصوص اهداف و برنامه های این هیات در سال ۹۹ اظهار کرد: هیات شمشیر بازی برنامه های مختلفی در راستای توسعه این رشته در استان تدارک دیده و با توجه به ظرفیت های این رشته در کسب مدال به دنبال استعداد یابی و آموزش علاقه مندان است.

او از شمشیربازی به عنوان یکی از چهار رشته پایه المپیک نام برد و گفت: شمشیر بازی از جمله چهار رشته پایه ای المپیک است و یکی از رشته های پر مدال به حساب می آید اما شناخت مناسبی از این رشته در استان وجود ندارد که باید روی این موضوع کار ویژه و رسانه ای قوی صورت بگیرد.

سرپرست هیات شمشیربازی استان خوزستان با انتقاد از وضع نامطلوب این رشته در سال های اخیر، افزود: هدف را اصلاح ساختار و گسترش این رشته در استان قرار داده ایم و تلاش می کنیم این رشته را در استان معرفی کنیم.

او بیان کرد: در ابتدای حضورم در این هیات تا کنون تغییراتی صورت گرفته که کاملا مشهود و واضح است و توانستیم کارهای اساسی همچون تعمیر و بهسازی کامل دفتر هیات و سالن، خرید تجهیزات کامل اداری و یکسری کارهایی که انشاءالله در یک زمان خاص رونمایی خواهیم کرد را در این چند ماه به انجام برسانیم.

او ادامه داد: اگر مسیله کرونا پیش نمی آمد گام های خوبی در این مدت در راستای استعدادیابی برداشته می شد.

روشن پور در خصوص بی اطلاعی مردم خوزستان از وجود رشته شمشیر بازی در استان بیان کرد: حدود ۹۰ درصد مردم استان از اینکه این رشته در استان وجود دارد بی خبر هستند و شناخت درستی از این رشته ندارند و اصلی ترین و مهمترین وظیفه ما شناساندن این رشته جذاب، مهیج و پر مدال به هم استانی های عزیزمان است.

سرپرست هیات شمشیربازی استان خوزستان در خصوص توجه ویژه به استعداد یابی در این رشته بیان کرد: باید در بحث استعدادیابی و تربیت مربی و داور به صورت سازماندهی شده و با برنامه عمل کنیم و تمام توانمان را در این راستا به کار بگیریم.

او در ادامه به بحث تعامل با آموزش و پرورش، پرداخت و گفت: گسترش روابط هیات با آموزش و پرورش در دستور کار است چرا که قطعا در میان دانش آموزان استعداد های بالقوه ای وجود دارد و ما باید این استعدادها را پرورش و به جامعه ورزش تحویل دهیم.

روشن پور افزود: استان خوزستان سرشار از منابع و ظرفیت است و استفاده از ظرفیت ارگان ها و کارخانه جات استان در راستای توسعه رشته شمشیر بازی قطعا در برنامه کاری هیات خواهد بود.

سرپرست هیات شمشیربازی خوزستان با اشاره به تلاش ها در راستای فعال کردن این رشته در شهرستان ها اظهار کرد: شمشیربازی به دلیل شرایط خاصی که از نظر تجهیزاتی دارد با دیگر رشته ها بسیار متفاوت است و برای فعال کردن این رشته ورزشی در شهرستان ها نیازمند همکاری و حمایت مسوولان شهرستان ها هستیم.

او اضافه کرد: در حال حاضر دو شهرستان ایذه و شوشتر به منظور راه اندازی این رشته برای اولین بار اعلام آمادگی کردند و نفراتی را برای سرپرستی این دو شهرستان در نظر گرفتیم و از این افراد انتظار داریم که بتوانند با رایزنی و ارتباط با سازمان های دولتی و خصوصی شهرستان به این رشته در شهرشان کمک کنند و صرفا داشتن رییس هیات در شهرستان برای ما ملاک نیست و عملکرد شهرستان ها بسیار مهم است و مورد ارزیابی قرار می گیرد، هیات استان هم انشاءالله تا جایی که بتواند از آنها حمایت خواهد کرد.

روشن پور بیان کرد: در جلسه هدف گذاری سال ۹۹ که با حضور  معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان و کارشناسان ورزشی اداره کل برگزار شد مباحث خوبی بیان شد و تصمیمات سازنده ای گرفتیم و مقرر شد با همکاری طرفین اقدامات صورت گیرد، در این جلسه بیشتر بر روی بحث تجهیزات، استعدادیابی و پرورش داور و مربی تاکید شد و مقرر شد تا اقداماتی در همین راستا  انجام شود.

سرپرست هیات شمشیر بازی استان خوزستان در پایان با بیان برخی مشکلات در این هیات اظهار کرد: ما در بحث تجهیزات بسیار با مشکل مواجه هستیم و از آنجایی که تجهیزات شمشیربازی صد درصد وارداتی هستند و تولید داخلی ندارند با افزایش قیمت چشم گیری به علت نوسانات قیمت ارز روبرو می شوند و این موضوع کار را برای ما بسیار سخت کرده است اما اقداماتی مورد قبول در این خصوص انجام شده است و امیدواریم که با همکاری همه دست اندرکاران ورزش بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز