فرماندار ویژه خرمشهر خبر داد:

توزیع ۱۰۰ هزار ماسک رایگان در مناطق کم برخودار/ورود اتباع عراقی به خرمشهر فعلا ممنوع است/کشتار و عرضه دام زنده به مناسبت عید قربان ممنوع است

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۲:۵۲:۲۷
کد خبر: ۱۰۲۹۲۰۳
توزیع ۱۰۰ هزار ماسک رایگان در مناطق کم برخودار/ورود اتباع عراقی به خرمشهر فعلا ممنوع است/کشتار و عرضه دام زنده به مناسبت عید قربان ممنوع است
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: باید در یک هماهنگی جمعی سازمانی و اداری شرایطی را فراهم کنیم که حداقل یک روز در هفته ماسک به صورت رایگان یا با قیمت مناسب میان مردم و اصناف برای استعمال در اماکن عمومی توزیع شود.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، محمد حیدری امروز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا خرمشهر با اشاره به برنامه ریزی برای تهیه و توزیع یکصد هزار ماسک رایگان در مناطق کم برخوردار شهرستان، اظهار کرد: پویش استفاده از ماسک از اولویت هاست و از آنجا که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یک فریضه مطرح شده است، باید زمینه تامین ماسک به صورت آسان و با قیمت ارزان فراهم شود.

او آگاهی بخشی به خانواده‌ها به ویژه در مناطق محروم برای استفاده از ماسک را ضروری دانست و گفت: هر خانه باید به پایگاه سلامت تبدیل شود. بر همین اساس آموزش پروتکل‌های بهداشتی برای مناطق مختلف سطح شهر، به خصوص مناطق محروم مهم است.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه استفاده از ماسک باید توسط همه به یک فرهنگ تبدیل شود، افزود: همراهی مردم تنها با اقدامات تنبیهی امکان پذیر نیست و باید اقدامات تشویقی نیز اعمال شود چرا که مردم در برابر دستورات یک طرفه مقاومت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در خرمشهر بیان کرد: باید جلسه با مدیران شرکت‌ها و واحدهای صنعتی بزرگ و خصوصی برگزار شود تا با همراهی آنها ماسک به تعداد انبوه خریداری شود و حداقل یک روز در هفته ماسک به صورت رایگان یا با قیمت مناسب میان مردم و اصناف برای استعمال در اماکن عمومی توزیع شود.

حیدری همچنین بر لزوم استفاده از ماسک در اماکن عمومی، ادارات و ارگان‌های دولتی برای تبدیل شدن آن به یک فرهنگ در جامعه تاکید کرد.

فرماندار خرمشهر در ادامه تردد اتباع غیر ایرانی از مرز شلمچه بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ممنوع اعلام و اضافه کرد: حضور نیروهای بهداشت محیط در کنترل ورود و خروج اتباع عراقی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است و ورود این اتباع در حال حاضر به شهر خرمشهر ممنوع است.

او افزود: برای تعیین تکلیف تردد اتباع عراقی به خرمشهر، باید جلسه جدا گانه ای برگزار تا موضوع به صورت کارشناسی بررسی شود و پس از تصویب، شرایط ورود اتباع از جمله داشتن گواهینامه معتبر سلامت به دولت عراق ابلاغ شود.

حیدری بر تمرکز غربالگری و ارایه خدمات مراقبتی به گروه‌های پرخطر تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه ۱۷ هزار نفر جمعیت در حوزه گروه‌های پرخطر است، صیانت از این گروه اهمیت ویژه دارد.

فرماندار خرمشهر در پایان به ممنوعیت کشتار و عرضه دام در سطح شهر اشاره و تاکید کرد: با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان و برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کشتار و عرضه دام زنده در سطح شهر ممنوع است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز