مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان تاکید کرد:

لزوم نظارت فرمانداران بر اجرای صحیح مصوبه الگوی کشت استان/سازمان آب و برق مکلف به تخلیه زهکش WMD است

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۱۲:۴۴:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۹۶۸۹
لزوم نظارت فرمانداران بر اجرای صحیح مصوبه الگوی کشت استان/سازمان آب و برق مکلف به تخلیه زهکش WMD است
مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان با تاکید بر جلوگیری از آبگرفتگی ناشی از زهاب کشت تابستانه در روستاهای بخش سه و چهار دشت‌آزادگان و هویزه گفت: سازمان آب و برق استان مکلف به تخلیه زهکش WMD است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امید بن‌عباس در نشست بررسی وضعیت زهکشWMD که عصر سه شنبه در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای پیشگیری از آبگرفتگی روستاهای بخش سه و چهار دشت آزادگان و هویزه تصمیم گرفته شد در وهله نخست میزان کشت صورت گرفته در منطقه بررسی شود لذا جهاد کشاورزی گزارشی از کشت انجام شده را به ما ارایه دهد و اعلام کنند کشت صورت گرفته به چه میزان و برای چه محصولاتی بوده است و آیا منطبق با الگوی کشت مصوب شده در شورای کشاورزی استان است یا خیر.

او کشت بیشتر از میزان تصویب شده را زیر پا گذاشتن مصوبه شورای کشاورزی خواند و گفت: فرمانداران مکلفند میزان کشتی که به دستور استاندار به تصویب رسیده را در منطقه پیاده سازی کنند و بر آن نظارت  داشته‌ باشند.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان در ادامه با اشاره به تکمیل نشدن کانال زهکشWMD  افزود: این کانال در حال حاضر تکمیل نشده است و بلاتکلیفی این پروژه به هر دلیلی موجب ایجاد مشکل برای مردم منطقه شده برای همین سازمان آب و برق باید گزارش فنی کاملی از وضعیت کانال و موانع و مشکلاتی که بر سر راه تکمیل آن وجود دارد به ما ارایه دهد.

بن‌عباس بیان کرد: نکته دیگر این که سازمان آب و برق استان مکلف به تخلیه کانال است بدین منظور ضرورت دارد کمیته‌ای  با حضور نمایندگانی از سامان آب و برق استان، اداره کل حفاظت محیط زیست استان، معاونان فرمانداری‌های دشت‌آزادگان و هویزه تشکیل شود  و به منظور برون رفت از مشکل فعلی، نقاط بازگشایی  کانال WMD به رودخانه برای تخلیه زهاب در یک بازه زمانی معین، مشخص شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز