رییس هیات کاراته استان خوزستان در گفت و گو با برنا؛

داشتن یک سالن حق کاراته خوزستان است/برگزاری برخی از مسابقات به صورت مجازی/فعالیت بیش از ۲۰ هزار ورزشکار خورستانی در کاراته

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۰:۲۴:۵۵
کد خبر: ۱۰۲۹۹۳۵
داشتن یک سالن حق کاراته خوزستان است/برگزاری برخی از مسابقات به صورت مجازی/فعالیت بیش از ۲۰ هزار ورزشکار خورستانی در کاراته
رییس هیات کاراته خوزستان گفت: در تلاش هستیم تا با فراهم کردن بسترهای لازم برخی از مسابقات را به صورت مجازی برگزار کنیم.

افشین میناپور امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز، با تشریح برنامه های پیش روی هیات کاراته، اظهار کرد: برنامه هایی در راستای توسعه این رشته در نظر گرفته شده، که متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا در اجرای آن ها با مشکل مواجه شدیم.

او گفت: بیشترین تمرکز ما در بحث استعداد یابی و استعداد پروری در رشته کاراته است.

رییس هیات کاراته افزود: با توجه به تعداد بالای علاقمندان این رشته توجه ویژه ای به سنین پایه شده و در همین راستا با آموزش و پرورش هماهنگ شد تا جلساتی در این خصوص برگزار کنیم.

میناپور با اشاره به اینکه در تلاشیم حداقل سالی یک بار میزبان اردوی تیم ملی در خوزستان باشیم، بیان کرد: اگر از نظر مالی مشکلات برطرف شود، به دنبال برگزاری اردوی تیم ملی در خوزستان هستیم چرا که این اردوها موجب ایجاد انگیزه و کسب تجربه برای ورزشکاران استان خواهد بود.

رییس هیات کاراته خوزستان اضافه کرد: استان خوزستان استعداد فراوانی در زمینه ورزش های رزمی و خصوصا ورزش کاراته دارد و لازم ایت به این رشته ورزشی نگاه ویژه تری شود.

این مدیر ورزشی بر توسعه همه جانبه کاراته تاکید و اظهار کرد: برگزاری دوره های مربی گری و داوری در دستور کار است اما فعلا تا پایان شیوع بیماری سعی می شود با فراهم کردن بستر لازم، این اقدامات به صورت مجازی برگزار شود.

او با اشاره به اینکه هیات کاراته هیچ سالنی در اختیار ندارد، افزود: سالن پوریای ولی به مدت ده سال در اختیار هیات کاراته بود که متاسفانه مدتی است این سالن به بخش خصوصی واگذار شده است.

میناپور اضافه کرد: با از دست دادن این سالن تنها منبع درآمد هیات از بین رفته و اکنون برای برگزاری تمرین ها و مسابقات مجبور به اجاره سالن هستیم.

رییس هیات کاراته خوزستان با بیان اینکه ۱۲ هزار ورزشکار بیمه شده در رشته کاراته فعال هستند، تصریح کرد: ورزش کاراته و کمیته های مختلف آن در سراسر استان محبوب است و اگر ورزشکاران بیمه نشده را هم محاسبه کنیم بیش از ۲۰ هزار نفر در این رشته فعال هستند، لذا حق کاراته خوزستان این است که حداقل یک سالن در اختیار داشته باشد.

او در خصوص برگزاری مسابقات طی سال جاری گفت: در رشته کاراته همواره در تمام طول سال مسابقات گوناگونی برگزار می شود که متاسفانه در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری این رقابت ها نیست و با فروکش کردن شیوع این ویروس قطعا با برنامه ریزی مسابقات از سر گرفته خواهد شد.

میناپور ادامه داد: در حال حاضر همکاران بنده در هیات در تلاش هستند با فراهم کردن بسترهای لازم مسابقات کاتا و دیگر مسابقاتی را که قابلیت برگزاری از طریق فضای مجازی را دارند به صورت آنلاین و مجازی برگزار کنند.

رییس هیات کاراته استان خوزستان در پایان تصریح کرد: رشته کاراته رشته محبوبی است و ظرفیت های فراوانی برای رشد و قهرمان پروری دارد، از این رو از مدیرکل ورزش و جوانان و دیگر دست اندر کاران ورزش استان و تمامی کسانی که به نحوی می توانند ما را یاری کنند تقاضا دارم به کاراته نگاه ویژه داشته و در راستای توسعه همه جانبه  کاراته خوزستان یاری رسان هیات باشند.

 

نظر شما