در نشست شورای سلامت استان مطرح شد:

ضرورت برنامه ریزی برای کاهش نرخ مرگ و میر مادران در خوزستان/شهرداری ها برای کاهش موارد غرق شدگی در استان اقدام نمایند

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۶:۵۷:۵۵
کد خبر: ۱۰۳۰۲۴۳
ضرورت برنامه ریزی برای کاهش نرخ مرگ و میر مادران در خوزستان/شهرداری ها برای کاهش موارد غرق شدگی در استان اقدام نمایند
استاندار خوزستان گفت: لازم است با یک برنامه‌ریزی علمی و منسجم تلاش کنیم شاخص مرگ و میر مادران در خوزستان کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان که شامگاه چهارشنبهدر محل استانداری برگزار شد، با اشاره به گزارش ارایه شده در رابطه با نرخ مرگ و میر مادران اظهار کرد: لازم است با یک برنامه‌ریزی علمی و منسجم تلاش کنیم شاخص مرگ و میر مادران در خوزستان کاهش یابد.

او گفت: ارتقای تجهیزات درمانی و همچنین آگاهی های شهروندان در این زمینه موثر است و باید تلاش کنیم استان خوزستان از لحاظ شاخص مرگ و میر مادران به وضعیت و شرایط بهتری برسد.

استاندار خوزستان افزود: در خصوص مسیله مغروقین، با توجه به اینکه استان خوزستان بیشترین آب های جاری در سطح کشور را دارد و دارای حجم قابل ملاحظه‌ای سواحل و تفرجگاه های فراوان است، موارد مربوط به سوانح غرق شدگی در آن از رقم بالایی در سطح کشور برخوردار است.

شریعتی بیان کرد: شهرداری های استان به ویژه در شهرستان های دزفول، شوشتر و گتوند موظف به سالم سازی سواحل و تفرجگاه ها هستند، همچنین لازم است گروه های امداد و نجات در این مکان ها مستقر باشند و تقویت شوند و آموزش های لازم به مردم داده شود تا شاهد این حوادث ناگوار نباشیم.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: همچنین اداره کل ورزش و جوانان نیز در این زمینه مسوولیت دارد و همه باید دست به دست هم دهیم و با همکاری دستگاه ها و با همراهی و سیاستگذاری اداره کل امور اجتماعی استانداری تا حد ممکن آمار غرق شدگی را در خوزستان کاهش دهیم.

استاندار خوزستان با قدردانی از تلاش های غیر قابل وصف کادر درمانی در طول ماه‌های اخیر در مبارزه کرونا افزود: کادر درمانی ما با تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر خود در صحنه مبارزه با کرونا خدمت بزرگی به جامعه داشته اند و در عین حال هم بسیاری از آنها و خانواده هایشان درگیر این ویروس و پیامدهای روانی ناشی از آن که بعضا از خود بیماری هم سهمگین تر و صعب تر است شده‌اند و بر ما لازم است از همه امکانات و تلاش خود برای جبران زحمات آنها بهره گیریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز