تساوی در روزی که سرخ پوشان مازندرانی استقلالی تر از آبی ها بودند

۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۰۰:۳۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۳۳۷۲۶
تساوی در روزی که سرخ پوشان مازندرانی استقلالی تر از آبی ها بودند
یادداشت: هوشنگ نوبخت

رقابت استقلال تهران و نساجی مازندران در حالی با تساوی به پایان رسید که متعصب ترین پیشکسوتان سال های نه چندان دور  استقلال تهران روی نیمکت نساجی صف بسته بودند.

این تقابل از چند جهت قابل اهمیت بود؛ اول اینکه زور آزمایی فنی محمود فکری و فرهاد مجیدی که سال های نه چندان دور  افتخار بستن بازوبند کاپیتانی آبی های پایتخت را  در آلبوم خاطرات شان به یادگار دارند که در نهایت، زور هیچ کدام به هم نرسید اما محمود فکری به دلایل مختلف، موفق تر عمل کرد.

دوم، تلاش استقلال  تهران برای نزدیک شدن به کسب سهمیه آسیا و خارج شدن از فشارهای ناشی از عدم توانایی در کسب عنوان قهرمانی بود  و  همچنین تلاش نساجی برای تثبیت موقعیت ش در میانه های جدول  و سوم اینکه انگیزه های متعدد بازیکنان دو تیم از جمله فورواردهای استقلال برای رسیدن به صدر جدول آقای گلی و یا  عرض اندام بازیکنان جوان نساجی برای اثبات شایستگی هایشان و دیده شدن بیشتر  در دل ورزشگاه بزرگ آزادی که محصور در دوربین های شبکه های مختلف تلویزیونی است.

این بازی از لحاظ فنی دارای دو تایم متفاوت بود؛ تایم اول، قبل از ضربه پنالتی و گل استقلال توسط شیخ دیاباته بود. تا قبل از این مقطع، تیم استقلال با میدان داری و مالکیت توپ و زمین و فشار نسبی قصد داشت که نساجی را در زمین خود نگه دارد و به خواسته های خود برسد که تا حدود زیادی هم موفق بود و به گل اول بازی رسید.

تایم دوم دیدار دقایقی  بعد از گل استقلال و البته شوت زیبا و ناگهانی بازیکن نساجی شکل گرفت. در این مقطع، بازیکنان و تیم نساجی از نظر روحی و روانی بر شرایط بازی و میدان مسلط و چیره شدند و به قول معروف، ترس شان از فضای حاکم و سنگین نام استقلال فرو ریخت و توانستند تفکرات مربیان شان را بهتر از اوایل دیدار به نمایش بگذارند.

خلق چند موقعیت خطرناک و نسبتا تک به تک که با استرس و جوانی بازیکنان نساجی همراه بود و از دست رفت ماحصل این تغییر روحی در رقابت امروز بود و البته از حق نگذریم که  تجربه و انگیزه ی بالای حقیقی هم مانع نتیجه گیری اندک حملات و موقعیت های استقلال برای رسیدن به حداقل اختلاف با تیم مهمان بود.

در نهایت، رقابت امشب نشان داد که فرهاد مجیدی باید پیش از آنکه محبوبیت خود نزد هواداران استقلال را از دست بدهد و به سرنوشتی همچون منصوریان دچار شود، عطای مربیگری در فصل بعد استقلال را به لقای کسب تجربه بیشتر ببخشد.

استقلال تهران امروز در حالی شانس کسب سهمیه آسیا را در ورزشگاه آزادی از دست داد که کادر فنی و سرخ پوش تیم نساجی مازندران، آبی تر از  استقلالی های پایتخت بودند و به خواسته ی فنی شان رسیدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز