فرماندار ویژه آبادان در نشست کمیته ی برنامه ریزی شهرستان تاکید کرد:

اعتبارات تخصیصی به آبادان کفایت انجام پروژه های بر زمین مانده را نمی کند/لزوم اهتمام دستگاه‌های اجرایی نسبت به جذب اعتبارات اختصاص یافته

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۷:۴۴:۰۳
کد خبر: ۱۰۳۶۲۳۷
اعتبارات تخصیصی به آبادان کفایت انجام پروژه های بر زمین مانده را نمی کند/لزوم اهتمام دستگاه‌های اجرایی نسبت به جذب اعتبارات اختصاص یافته
فرماندار ویژه آبادان گفت: قطعا مبلغ اعتبار تخصیصی امسال برای اجرای پروژه های بر زمین مانده شهرستان کفایت نمی کند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید زین العابدین موسوی در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان که عصر امروز با حضور نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، نماینده سازمان برنامه و بودجه استان و همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد، بر اهتمام مدیران دستگاه‌های اجرایی بر جذب اعتبارات اختصاص یافته تاکید و بر عملکرد برخی از مدیران در جذب اعتبارات انتقاد کرد.

او گفت: در سال گذشته از محل فصول مختلف سازمان برنامه و بودجه حدود ۵٠٠ میلیارد ریال برای شهرستان آبادان اعتبار تعیین شد، که نه در تخصیص و نه در جذب بنده راضی نبوده و نیستم.

فرماندار ویژه آبادان افزود: امسال که با پیگیری های مجموعه ی شهرستان رشد اعتبارات را انتظار داشتیم امیدوار بودیم بتوانیم مشکلات را مرتفع سازیم، اما متاسفانه شاهد کاهش اعتبارات هستیم.

معاون استاندار خوزستان بیان کرد: از محل اعتبارات قانون متوازن امکانات کشور ۲۰۲ میلیارد ریال و از محل تملک دارایی های سرمایه ای استان و توسعه ی تکمیل راه های روستایی و همچنین سه درصد نفت و گاز طبیعی ۱۶۸ میلیارد ریال تعین شده است که الزامات مهمی چون بخش بهداشت، نوسازی مدارس و طرح های هادی روستایی را در بر می گیرد.

موسوی اضافه کرد: قطعا این مبلغ اعتبار برای اجرای پروژه های بر زمین مانده کفایت نمی کند، چون علاوه بر این بودجه مقرر است فصل هفتم بودجه که خاص اکثر دستگاه های اجرایی است در کمیته برنامه ریزی استان اعتبار سنجی شود، علاوه بر آن باید به استحضار مردم آبادان برسانم که مبلغ نهایی اعتبارات سالیانه آبادان با جمع اعتبارات پیش گفته و مبالغ ارزش افزوده، اعتبارات استانی، حق آلایندگی، منابع ملی، اعتبارات منطقه آزاد و منابع اعتباری دیگر، اعتبارات درخور و شایسته ای است که اراده آن در جذب در شهرستان وجود دارد. لذا رایزنی مجوعه فرمانداری و نمایندگان آبادان در جذب اعتبارات بیشتر علاوه بر آنچه در بودجه آمده، حتمی و اثر گذار است.

فرماندار ویژه آبادان مدیران دستگاه‌های اجرایی را خطاب قرار داد و تاکید کرد: تمام مدیران در دو مقوله باید اهتمام داشته باشند؛ اول اینکه اعتبار درخواستی خودشان را کارشناسانه ارایه دهند و مهم تر اینکه برای جذب اعتبارات تخصیص یافته برای اداره متبوع خود پیگیری مستمر داشته باشند و بتوانند آنچه خواسته اند را اجرایی کنند و در جذب اعتبارات تخصیصی اقدامات جدی بنماید.

لازم به ذکر است که پیش از این غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در راستای توسعه متوان استان از تخصص اعتبار بیشتر به شهرستان های محروم استان نسبت به دیگر شهرستان ها خبر داده بود و اظهار کرد: شهرهای مثل آبادان، خرمشهر، مسجدسلیمان، اندیکا، آغاجاری، هفتکل امروز برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب به منابع و اعتبارات بیشتری نیاز دارند. چنین شهرهایی که از محرومیت‌های متعددی رنج می‌برند برای حضور و فعالیت بخش خصوصی چندان قابل توجیه نیست و به همین دلیل باید دولت زیرساخت‌های مناسب برای ورود بخش خصوصی را فراهم کند و به همین دلیل امسال از منابع دولتی نسبت به دیگر شهرهای توسعه یافته، سهم بیشتری دریافت خواهند نمود.(اینجا بخوانید)

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز