رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

شکست حصر اقتصادی و فنی مهندسی کشور با همفکری و دوستی محقق می شود/لزوم حمایت حاکمیتی از شرکت های دانش بنیان

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۷:۲۴:۴۶
کد خبر: ۱۰۳۶۷۸۰
شکست حصر اقتصادی و فنی مهندسی کشور با همفکری و دوستی محقق می شود/لزوم حمایت حاکمیتی از شرکت های دانش بنیان
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: باید همچون شکست حصر آبادان در دوران دفاع مقدس بکوشیم حصر اقتصادی، فنی، مهندسی را نیز بشکنیم و نیاز است در این راه دوستی و همفکری داشته باشیم و دارایی هایمان را اعم از نیروی انسانی، فنی و تجهیزاتی به میان آوریم تا کارها به سهولت پیش رود.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، فریدون عباسی ظهر امروز در مراسم رونمایی از نخستین پمپ هیدرولیک مولتی فاز سطح الارضی ایرانی چاه های نفت در منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: باید روند صحت سنجی و تکرار پذیر بودن این محصول طی شود. بی شک مسیر کنونی راهگشا است و اگر به آن خوب پرداخته شود و از صنعتگران، متخصصان و شرکت های دانش بنیان پشتیبانی حاکمیتی شود، به طور حتم نتایج بسیار خوبی نیز به دنبال دارد.

او جهش تولید را مستلزم حمایت حاکمیت از تولید کننده و رفع قوانین دست و پا گیر دانست و گفت: منطقه نفتی خوزستان زمانی نفتی می شود که کارش تنها استخراج نفت نباشد و بتواند تجهیزات مورد نیاز در صنایع پایین دستی و سرچاهی را نیز بسازد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکست حصر آبادان در دوران دفاع مقدس و تشبیه آن به امروز که کشور در حصر اقتصادی، فنی، مهندسی قرار دارد، افزود: باید بکوشیم تا این حصر را نیز شکسته و نیاز است در این راه دوستی و همفکری داشته باشیم و دارایی هایمان را اعم از نیروی انسانی، فنی و تجهیزاتی به میان آوریم تا کارها به سهولت پیش رود.

لازم به ذکر است که با حضور فریدون عباسی ریسس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و مسوولان منطقه ایی، از نخستین پمپ بومی سازی شده هیدرولیک مولتی فاز سطح الارضی چاه‌های نفت در خرمشهر رونمایی شد. این پمپ با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به تولید داخلی رسیده و زمینه اشتغال ۹ هزار نفر ساعت را به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.

این محصول برای بازگشت چاه‌های نفت غیر فعال و غیر تولیدی نفت و گاز مناطق خشکی کشور وارد مدار تولید و بهره‌برداری خواهد شد. با بهره‌برداری از این پروژه صنعتی امکان تولید صیانتی از چاه‌های غیر فعال کشور و افزایش تولید تا پنج هزار بشکه نفت از چاه‌های مرده به ازای هر دستگاه پمپ فراهم می‌شود.

تولید هر دستگاه از این نمونه پمپ ها، صرفه جویی ارزی چهار میلیون دلاری را برای صنعت کشور به همراه دارد و توان تلمبه و انتقال نفت و گاز را از ۱۰۰ بشکه در روز تا ۱۰ هزار بشکه در روز فراهم می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز