رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

دانشگاه صنعت نفت آبادان باید مرکزیت آموزش حوزه نفت کشور باشد/انتقال وزارت نفت به خوزستان در دستور کار است/برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی علاوه بر عمران و آبادانی باید به هنر هم توجه نمود

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۰۱:۲۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۶۸۶۰
دانشگاه صنعت نفت آبادان باید مرکزیت آموزش حوزه نفت کشور باشد/انتقال وزارت نفت به خوزستان در دستور کار است/برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی علاوه بر عمران و آبادانی باید به هنر هم توجه نمود
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ما به دنبال این هستیم که وزارت نفت از تهران به خوزستان و یا مناطق دیگر که از لحاظ ساختاری اجازه دهد، انتقال یابد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، فریدون عباسی طی سفری یک روزه به منطقه آزاد اروند با حضور در نشست بررسی روند اجرایی فاز دو پالایشگاه آبادان، اظهار کرد: اولین حوزه که ما در کمیسیون وارد شدیم بحث دانشگاه صنعت نفت بود، حضرت امام(ره) فرمودند دانشگاه مبداء همه تحولات است و ما هم بر اساس همین فرامین تمرکز را بر دانشگاه قرار داده ایم.

او شیوه آموزش در دانشگاه نفت را یک الگو دانست و گفت: این دانشگاه صنعت نفت آبادان بود که به نوعی دانشگاه های دیگر را ساخت، کمیسیون در دو ماهی که تشکیل شده است این موضوع را مورد بررسی قرار داده وتمرکز را در حوزه دانشگاهی و دانشگاه صنعت نفت آبادان گذاشته است.

رییس کمیسیون انرژی بیان کرد: ما مشکلی نداریم که تا زمانی که بخش ستادی وزارت نفت در تهران است و به دلیل این که شاید در برخی از رشته ها اساتید در تهران حضور داشته باشند و کیفیت برای ما به شدت مهم است دانشگاه نفت تهران تحت نظر دانشگاه آبادان به فعالیت ادامه دهد.

عباسی بیان کرد: ما به دنبال این هستیم که وزارت نفت از تهران به خوزستان و یا مناطق دیگر که از لحاظ ساختاری اجازه دهد، انتقال یابد.

او در خصوص حقوق  ودستمزدها اضافه کرد: نامه نگاری های صورت گرفته و در بخش حقوق و دستمزد هم ما صحبت هایی داشتیم که هر جا لازم است دستمزدهای مناسبی را به نیروها در مناطق جنوبی و نفت خیز اعطا کنیم واین کار لازمه توسعه این مناطق است.

عباسی ادامه داد: در بحث حقوق و دستمزد ها باید کمیسیون های مربوطه ورود کنند و حقوق و دستمزد ها باید متناسب با هزینه های زندگی و اجاره خانه باشد.

رییس کمیسیون انرژی گفت: ما نباید نگران حضور دیگر هموطنانمان در خوزستان باشیم اما باید خوزستانی ها هم از نظر اشتغال آسوده خاطر باشند.

او ادامه داد: برای موضوع اشتغال در خوزستان باید به نفت و گاز و پتروشیمی و ساخت قطعات توجه شود.

عباسی با تاکید بر اینکه در انجام کارها باید انسجام و همدلی داشته باشیم بیان کرد: کارهای بزرگی را می‌توان انجام داد، تلفیقی از کارهای ارتش، سپاه، جهاد، نفت و دیگر ارگان ها در کنار یکدیگر می توانند تحولی را در کشور ایجاد کند.

رییس کمیسیون انرژی با اشاره به حوزه بهداشت و درمان در خوزستان گفت: بنده در جواب آقای وزیر که گفته بودند پزشک و پرستار به نفت چه مربوط است، عرض کردم که تمام مردم خصوصاً مردم خوزستان به شما مربوط هستند و رفاه و آسایش این مردم باید تامین شود، نمی‌شود که نفت از خوزستان خارج شده و شاهد رفاه و توسعه در مناطق دیگر باشیم.

عباسی گفت: اگر به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی هستیم باید به تمام عرصه ها توجه شود و فقط توجه به عمران و آبادانی کافی نیست باید به هنر هم توجه شود، سوالی که از وزارت نفت قابل پرسش است این است که تا کنون در بحث حمایت از هنر و هنرمندان مناطق نفت خیز چه اقداماتی انجام گرفته است.

رییس کمیسیون انرژی با بیان اینکه ۱۴ و نیم درصد درآمدهای نفتی که مقرر شده به مناطق نفت خیز برسد کافی نیست، اظهار کرد: بنده معتقد هستم که باید ۱۴ و نیم درصد درآمد فروش نفت در داخل هم به استان های نفتی تخصیص داده شود.

او گفت: حرکت در مسیر توسعه یک ستاد فرماندهی می‌خواهد و قاعدتاً باید فرماندار فرماندهی این ستاد باشد اما به دلیل اینکه فرمانداران ما تابع وزارت کشور هستند و از معذوراتی برخوردارند بهتر است که مجموعه‌ای از مسوولین رده بالای شهرستان مانند دادستان یا رییس دادگستری، فرماندار و امام جمعه شهرستان با همکاری و انسجام مسوولیت این ستاد را بر عهده بگیرند، مدیران نباید از کارکردن بترسند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بحث امنیت در سرمایه گذاری به شدت ضروری است و ما باید تلاش کنیم تا با ایجاد امنیت و آرامش در جذب سرمایه ها و سرمایه گذاران کوشا باشیم تنها در این صورت است که شاهد رونق اقتصاد و اشتغال در منطقه خواهیم بود.

عباسی بیان کرد: در تلاش هستیم که بسته حقوق و دستمزد در بودجه ۱۴۰۰ و یا در اصلاحیه ۱۳۹۹ تعریف شود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: وزارت نفت باید در توسعه مناطق نفت خیز خصوصاً در خوزستان تلاش های بیشتری را انجام دهد البته در خوزستان علاوه بر وزارت نفت وزارت نیرو هم به دلیل این که این استان داری برق و آب کافی است باید به فعالیت بپردازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز