فرماندار ویژه آبادان در نشست بررسی مشکلات فعالان آبزی پروری بیان کرد:

دستگاه‌های مسوول باید بر اساس وظایف خود عمل کنند/اخذ آب بها از آبزی پروران با این کیفیت آب توجیه ندارد

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۰۷:۲۸:۲۵
کد خبر: ۱۰۳۸۰۴۴
دستگاه‌های مسوول باید بر اساس وظایف خود عمل کنند/اخذ آب بها از آبزی پروران با این کیفیت آب توجیه ندارد
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت: اخذ آب بها برای حوضچه های پرورش ماهی و میگوی آبادان با توجه به اینکه کیفیت آب در پایین دست نا مطلوب است و هیچ گونه سدی برای حبس آب شیرین در پایین دست اجرایی نشده است، باید با کمترین درصد ممکن دریافت شود.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید زین العابدین موسوی شامگاه شنبه در نشست بررسی مشکلات فعالان حوزه آبزی پروری شهرستان که با حضور جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل شیلات استان، معاون سازمان آب و برق استان خوزستان و دیگر مسوولان محلی و نمایندگان حوزه پرورش ماهی و میگو برگزار شد، بر اهمیت رسیدگی به مشکلات فعالان آبزی پروری به خصوص حوضچه های کشت ماهی و میگو تاکید کرد.

او با بیان اینکه باید وحدت رویه کامل بین مسوولین مرتبط با شیلات استان و آب و برق خوزستان و بقیه دستگاه های متولی ایجاد شود، اظهار کرد: در کل موضوعات مطروحه در حوزه آبادان، چویبده و اروندکنار در حوزه آبزی پروری متفاوت است که شامل مشکلات پرورش میگو، بحث حق آبه، قیمت تمام شده محصول، صدمه دیدگی اَنهار، وضعیت باز و بسته شدن اَنهار نسبت به جزر و مد و سیستم آب و برق محل های پرورش آبزیان می شود که باید در کنار رسیدگی به مشکلات فعالان این حوزه به آن پرداخته شود.

فرماندار ویژه آبادان افزود: در همین خصوص اخذ آب بها برای حوضچه های پرورش ماهی و میگوی آبادان با توجه به اینکه کیفیت آب در پایین دست نا مطلوب است و هیچ گونه سدی برای حبس آب شیرین در پایین دست اجرایی نشده است، باید با کمترین درصد ممکن دریافت شود.

معاون استاندار در پایان تاکید کرد: مسوولین مربوطه نباید از وظیفه ذاتی و اصلی خود در این خصوص شانه خالی کنند. آبادان صدمات زیادی از خشکسالی و آب شور دیده و ما به مردم قول داده ایم که بتوانیم مشکلات آنان را در حوزه کشاورزی و آبزی پروری مرتفع سازیم، قطعا این موضوع را از طریق تهران نیز پیگیری خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که در این نشست موارد مختلف از سوی فعالان آبزی پروری و مسوولان مربوط مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که شامل تمدید پروانه، صدور و تخصیص بهره برداری آبزی پروران توسط سازمان آب و برق تا اطلاع ثانوی منوط به حق اشتراک نخواهد بود.

همچنین مقرر شد حق اشتراک آب مزارع آبزی پروری در آبادان به دلیل عدم احداث سد تنظیمی در پایین دست بهمنشیر توسط سازمان آب و برق به صورت یک درصد دریافت شود. این امر توسط نمایندگان مجلس برای تصمیم گیری نهایی نیز پیگیری خواهد شد.

محاسبه قیمت آبزیان با استعلام قیمت از اتحادیه های(اهواز - آبادان - خرمشهر - شوشتر - دزفول) از دیگر موارد مورد توافق در اسن جلسه بود.

در این نشست مقرر شد فرمانداری آبادان در خصوص ارزش افزوده معافیت ماده ۱۲ مقرر از اداره دارایی استعلام بگیرد، همچنین شیلات استان ظرف مدت ۴۸ ساعت پاسخ استعلام سازمان آب و برق در خصوص عملکرد ماهیان گرمابی شهرستان های آبادان و خرمشهر را اخذ و اعلام نماید.

مقرر شد به منظور بستن اَنهار به صورت اصولی و اساسی، فرمانداری آبادان برای تهیه لوله های ۱۰۰۰ با سازمان آب و برق مکاتبه کند همچنین برای ادامه لایروبی اَنهار  نیز فرمانداری برای تهیه بیل مکانیکی با سازمان آب و برق مکاتبه کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز