امروز با حضور در فرمانداری ویژه؛

سران عشایر و طوایف از اقدامات ستاد مقابله با کرونای آبادان قدردانی نمودند فرماندار ویژه آبادان: همراهی طوایف با مجموعه ی نظام و دولت مثال زدنی است

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۷:۰۶:۵۰
کد خبر: ۱۰۳۸۵۰۰
سران عشایر و طوایف از اقدامات ستاد مقابله با کرونای آبادان قدردانی نمودند
فرماندار ویژه آبادان: همراهی طوایف با مجموعه ی نظام و دولت مثال زدنی است
ساعتی پیش شیوخ، سران عشایر و طوایف شهرستان آبادان در دیدار با فرماندار ویژه این شهرستان از تلاش ها و اقدامات او در ستاد مقابله با کرونا قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید زین العابدین موسوی در نشست با سران و شیوخ طوایف آبادان ضمن تشکر از همراهی همیشگی آنها با مجموعه ی نظام و دولت در منطقه، اظهار کرد: از تمام عزیزانی که در این جلسه حضور دارند قدردانی می کنم. خدمت شیوخ محترم بابت آنچه در ماه‌های اخیر در شهرستان آبادان بر اثر بیماری کرونا پیش آمد و سبب شد بسیاری از عزیزانمان را از دست بدهیم، تسلیت عرض می کنم. همچنین از تلاش های شما برای مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری از تجمعات در مراسم تشییع و تدفین و حل نسبی مشکل تیراندازی در مراسم قدردانی می کنم.

او گفت: با همت همه عزیزان در خصوص مراسم تدفین و تشییع موفق شدیم از تجمعات جلوگیری کنیم. از ابتدای امر که بحث خشکسالی و همچنین سیلی که کلیه مناطق خوزستان را در بر گرفت و مد اکبر در اروند کنار، نا آرامی‌های بنزین، آب گرفتگی ناشی از بارندگی ۱۱۳ میلیمتری آبادان و هم اکنون که بحث کرونا پیش آمده است بهترین خاطرات را از همکاری شما عزیزان دارم که در همه موارد در رابطه با مسایل انتظامی، کمک به نیازمندان و هماهنگی‌های لازم، همراه و پیشقدم بوده اید و باعث شدید صدای همراهیتان با هارمونی هماهنگ شنیده شود.

فرماندار ویژه آبادان در تشریح اقدامات انجام شد در ستاد مقابله با کرونا افزود: بیماری کرونا بحث جهانی است که همه کشورهای دنیا و به تبع آن کشور ما را در بر گرفته است. با توجه به اینکه در کشور ما استان خوزستان دیر تر به پیک اول ابتلا رسید از ابتدا آمار استانی نسبت به جاهای دیگر پایین بود. اما زمانی که مسیله شیوع بیماری در استان آغاز شد، آبادان در صدر مبتلایان قرار گرفت. کارهای زیادی انجام شد و اقداماتی صورت دادیم تا بتوانیم وضعیت آبادان از ابتلای سنگین به کرونا به حالت متعادل برگردانیم.

نماینده عالی دولت در آبادان بیان کرد: به دلیل رسوم سنتی که عزیزان ما در منطقه دارند کار ما برای کنترل بیماری کرونا کمی سخت بود. فعالیت هایی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته بود اما نیاز داشتیم بر اساس موقعیت شهرستان تصمیمات شخصی بگیریم. هر چند بابت بسیاری از این اقدامات زیر سوال رفتیم، اما کار را رها نکردیم. با بستن ورودی ها و محدود کردن ترددها شهر قرنطینه کردیم، معابر را نیوجرسی گذاشتیم تا رفت و آمد در سطح شهر را بتوانیم کنترل کنیم. بعد از مشاهده نتایج این اقدامات کسانی که از  ما دلخور و شاکی بودند متوجه شدند اقدامات به جایی بوده با این اقدامات بود که آبادان به نقطه پانزدهم جدول ابتلا به کرونا در استان رسید. اما وضعیت شکننده بود و شهرهای بدون مشکل در رده های اول قرار گرفتند. بعد از بازگشایی برخی از مراکز تجاری و بازارها و برداشتن محدودیت شهرها، بار دیگر آمار ابتلا بالا رفت به طوری که مجبور شدیم بر اثر ابتلای بالای مبتلایان از دیگر بیمارستان‌های شهر کمک بگیریم. وضعیت نگران کننده‌ای به وجود آمده بود، حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان تنها محدود به آبادان نیست بلکه شهرستان خرمشهر و  شادگان را نیز در بر می گیرد در نهایت تصمیم گرفتیم که سیاست جدیدی در این خصوص اتخاذ کنیم. ایجاد ستاد اجباری کنترل بیماران کرونایی(پلیس کرونا) که برای اولین بار در آبادان انجام شد سبب شد که به جای برنامه ریزی برای کل جمعیت شهرستان تنها افراد مبتلا را  خانه نشین و کنترل کنیم. در این بین با تشکیل کمیته شناسایی، اجرایی - انتظامی و پشتیبانی توانستیم بسیاری از افرادی که در خانه مبتلا بودند را تحت کنترل قرار دهیم. در همین خصوص توانستیم هزاران بسته معیشتی فراهم کنیم و خانواده هایی که مبتلا به کرونا و نیازمند کمک بودند را تا حدی پوشش دهیم. در همین خصوص استاندار خوزستان شاهد اقدامات ما بود و طرح"پلیس کرونا" را حمایت کرد.

موسوی بیان کرد: این طرح به صورت شگفت آوری جواب زحمات و اقدامات ما را داد و باعث شد که آمار مبتلایان به این بیماری در سطح شهرستان آبادان به طرز چشمگیری کاهش یابد.

رییس شورای تامین شهرستان آبادان اضافه کرد: با اینکه امروز از وضعیت قرمز شهرستان خارج شده ایم، اما باید به اطلاع برسانم هنوز هیچ چیزی تمام نشده است. تا کنون با کمک و همراهی شما این اتفاق به کاهش ابتلایان محقق شده است. ما پاییز را در پیش داریم و شهرها و مسوولینی که فکر می‌کنند همه چیز تمام شده است در پاییز ضرر خواهند کرد. از تمام مشایخ و سران عشایر درخواست دارم به هیچ وجه اجازه ندهند این شرایط پایدار که در خصوص تجمعات است، تغییر کند. امیدوار هستیم که پاییز هم پشت سر بگذاریم تا با یاری خدا دنیا از این مسیله جهانی و سخت عبور کند.

او ادامه داد: از تمام شهروندان و مردم غیور و همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، قضایی، امنیتی، نظامی، جهاد، نهاد محترم امامت جمعه، علما و روحانیون و به خصوص همه تشکیلات کادر علوم پزشکی و بیمارستان ها، صدا و سیما و رسانه ها که در این راه در کنار ما بودند نیز قدردانی می‌کنم.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان در پایان در خصوص برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم اطهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه باید از ستاد مبارزه با کرونا تبعیت کنیم. ما نیز منتظر دستورالعمل‌های این ستاد در خصوص برگزاری مراسم محرم و انجام پروتکل های بهداشتی هستیم. لذا از تمام عزیزان و بزرگواران مشایخ درخواست می‌کنم، نسبت به مسیله رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم و جلوگیری از برگزاری تجمعات زیان‌آور مثل همیشه در ستاد مبارزه با کرونا شهرستان آبادان با ما همراه و همقدم باشید.

لازم به ذکر است که در این نشست سران طوایف و شیوخ و عشایر شهرستان آبادان نیز نقطه نظرات خود را در خصوص مسایل جاری منطقه به اطلاع فرماندار ویژه شهرستان آبادان رساندند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز