استاندار خوزستان بیان کرد:

بسیج امکانات برای برگزاری کنکوری سالم در خوزستان/توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی مانع رشد بازماندگی از تحصیل در استان است

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۲۲:۲۶:۰۶
کد خبر: ۱۰۴۰۲۸۱
بسیج امکانات برای برگزاری کنکوری سالم در خوزستان/توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی مانع رشد بازماندگی از تحصیل در استان است
استاندار خوزستان گفت: پوشش ۱۰۰ درصدی پیش دبستانی در خوزستان و توسعه کمی و کیفی این دوره زمینه ساز کاهش میزان ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل در خوزستان است.

به گرارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۱۵ مردادماه ۹۹ در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه هیچ دستگاهی حق قطع برق، آب، گاز و یا تلفن مدارس به دلیل عدم پرداخت بدهی را ندارد، اظهار کرد: همچنین بر اساس قانون بودجه مدارس خیرساز از پرداخت حق انشعاب آب و برق معاف هستند و ضروری است دستگاه های مرتبط با ارایه این خدمات همکاری لازم را با مجموعه تعلیم و تربیت استان داشته باشند و تمام توان خود را برای کمک به آموزش و پرورش به کار ببندند.

او در ادامه با تاکید بر ضرورت برگزاری کنکور با رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی در استان خوزستان، گفت: تمام دستگاه های مرتبط با تمام توان بسیج شده اند تا کنکور سراسری ۹۹ به بهترین شکل برگزار شود و دانش آموزان نیز بدون دغدغه با حضور در جلسه کنکور آینده خود را رقم بزنند.

استاندار خوزستان افزود: معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان وظیفه یافته است تا با اجرای طرح های کیفیت بخشی روند ارتقای شاخص کنکور سراسری را رقم بزند و در این راه نیز برخی از دستگاه ها و نهادها از جمله وزارت نفت و سازمان منطقه آزاد اروند اعلام آمادگی کرده اند.

شریعتی در عین حال با اظهار اینکه پیش دبستانی در استان خوزستان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، بیان کرد: وجود مناطق دو زبانه در استان یکی از مواردی است که دوره پیش دبستانی را حیاتی می کند. همچنین توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی در خوزستان نقش بی بدیلی در کاهش آمار بازماندگی از تحصیل و افت تحصیلی در دوره ابتدایی ایفا کرده است.

استاندار خوزستان در پایان اضافه کرد: مهمترین اصل در برگزاری کنکور و همچنین بازگشایی مدارس در استان خوزستان حفظ سلامت دانش آموزان است و در این راه نیز همه امکانات لازم بسیج شده است.

 

 

 

نظر شما