استاندار خوزستان بیان کرد:

مردم نباید احساس کنند شهروند درجه دو هستند/طرح های مسوولیت های اجتماعی صنایع باید بر اساس خواسته های جامعه هدف پایه گذاری شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۳۵:۳۷
کد خبر: ۱۰۴۰۵۷۰
استاندار خوزستان گفت: طرح های مسوولیت های اجتماعی صنایع باید بر اساس خواسته های جامعه هدف پایه گذاری شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه در مراسم انعقاد تفاهم نامه اجرای طرح های توسعه متوازن شهرستان بندر ماهشهر اظهار کرد: شرط سرمایه گذاری امنیت است. امنیت پیش شرط اشتغال تولید و توسعه است.

او گفت: برای پایداری امنیت همه باید تلاش کنند. پیشتر در سطح دنیا صنایع صرفا توسعه بخش تخصصی خود را بدون توجه به بخش های دیگر انجام می دادند اما به تدریج متوجه اهمیت موضوع مسوولیت های اجتماعی شدند.

استاندار خوزستان افزود: اینکه یک صنعت بخواهد به صورت پایدار درآمد و سود داشته باشد لازمه آن رضایتمندی جامعه ای است که در آن می خواهد سرمایه گذاری نمایند در غیر این صورت تبعات آن گریبانگیر آن صنعت می شود.

شریعتی بیان کرد: در صورت عدم جلب رضایت عمومی تحقق طرح های سرمایه‌گذاری یا ممکن نخواهد شد و یا با سختی فراوان و بهره وری پایینی همراه خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: اگر سرمایه گذاری ها در کشوری باشد که سرمایه گذار داخلی باشد اهمیت مسوولیت های اجتماعی دو چندان می شود و صنعت باید تعهد خود را نسبت به توسعه همه جانبه جامعه ایفا نماید تا پذیرش آن سرمایه گذاری فراهم شود.

او ادامه داد: باید هدف گذاری این مسوولیت های اجتماعی به صورتی باشد که بر اساس خواسته های جامعه هدف پایه گذاری شود.

شریعتی تصریح کرد: این اقدامات در حوزه مسوولیت های اجتماعی باید همه جانبه باشد تا رشد جامعه متوازن باشد.

استاندار خوزستان افزود: البته در طول ده سال اخیر اقداماتی صورت گرفته است اما این اقدامات عمدتا بدون در نظر گرفتن اولویت ها و خواسته های عمومی بوده است لذا هدف گذاری طرح ها باید متوازن و کارشناسی شده باشد به صورتی که همگان احساس بهره مند شدن از این طرح ها را داشته باشند نه اینکه خدای ناکرده احساس کنند شهروند درجه دو هستند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: انتظارات حوزه اشتغال بیش از ظرفیت صنایع موجود است و انجام طرح های مسوولیت های اجتماعی می تواند منجر به ایجاد فرصت های شغلی جدید شود بنابر این مدیران مربوطه حتما تلاش کنند طرح های مسوولیت های اجتماعی را با جدیت و در زمان مشخص شده و بدون تاخیر به سرانجام برسانند.

شریعتی بیان کرد: در بخش مسکن شهرستان ماهشهر مشکلاتی وجود دارد که انتظار می رود حل مشکلات این بخش نیز در دستور کار مدیران باشد.

استاندار خوزستان در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با اجرای طرح های تفاهم نامه توسعه متوازن شهرستان ماهشهر که به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان است شاهد رضایتمندی مردم ماهشهر و توسعه بیش از پیش این شهرستان باشیم.

 

 

 

نظر شما