مدیر کل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد:

رویکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران هنوز مناسب نیست/فرکانس مدیریت بحران خوزستان راه اندازی می شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۳:۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۰۴۳۰۴۹
رویکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران هنوز مناسب نیست/فرکانس مدیریت بحران خوزستان راه اندازی می شود
مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی خوزستان در زمینه برنامه‌ریزی برای پیشگیری از وقوع بحران‌ها اقدامات خوبی انجام داده‌اند اما همچنان در برخی از دستگاه‌ها رویکرد مناسبی در حوزه مدیریت بحران وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امید بن‌عباس در نشستی با نمایندگان مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی خوزستان که در این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: به دستگاه‌های اجرایی خوزستان که در حوزه مدیریت بحران خود، برنامه‌ریزی لازم را ندارند، تذکر لازم‌ داده شده است.

او با تاکید بر لزوم هماهنگی میان دستگاه‌ها به منظور بسیج بهتر امکانات استان برای مقابله با بحران‌ها، گفت: هر دستگاه اجرایی موظف است سلسله برنامه‌های تخصصی و کارشناسی برای پیشگیری از بحران‌ها داشته و این‌ برنامه‌ها را به ستاد مدیریت بحران‌ استان اعلام کند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان افزود: اجرای مانورها و آموزش‌ مرتبط می‌تواند تاثیر به سزایی در ارتقای سطح مهارت نیروهای مدیریت بحران داشته باشد تا یک مجموعه مدیریت بحران چابک و چالاک برای کاهش خسارت‌ جانی و مالی ناشی از بحران سازماندهی کنیم.

بن عباس بیان کرد: نکته بسیار مهم و دارای اولویت در مدیریت یک بحران نگاه دوستانه و یاری‌رسان دستگاه‌های اجرایی در هنگام وقوع بحران به یکدیگر بدون هرگونه بخشی‌نگری است؛ تمامی امکانات دستگاه‌های اجرایی متعلق به همه کشور و استان است لذا وقتی بحرانی به وقوع می‌پیوندد باید از همه امکانات برای مقابله با آن استفاده کرد.

او اضافه کرد: بناست دو سند شامل سند خطرات استان و سند پاسخ به بحران استان را تدوین کنیم که امیدواریم‌ امسال به نتیجه برسند؛ به سرانجام رسیدن این دو سند نیاز به مشارکت‌ دستگاه‌ها دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استان بیان کرد: مطالعاتی که از سوی دستگاه‌های اجرایی در حوزه مدیریت بحران انجام شده باید به صورت مستند به اداره کل مدیریت بحران ارسال شود تا از این رهگذر ارتقای علمی، عملیاتی و همکاری در سطح پاسخگویی به بحران‌ها بالاتر برود.

بن عباس گفت: سیل ۹۸ خوزستان با وجود خسارت‌هایش دارای مزایایی نیز بود. با توجه به این که ابعاد این بحران وسیع و در بخش‌های زیادی از خوزستان صورت گرفت هر دستگاهی از نقاط ضعف خود مطلع شد و باید در راستای رفع آن بکوشد چرا که زیبنده نیست مشکلات قبلی در بحران های احتمالی آینده تکرار شوند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در پایان بیان کرد: ایجاد یک فرکانس با عنوان فرکانس مدیریت بحران در دست پیگیری قرار دارد تا در شرایط بحرانی اگر شبکه ارتباطی تلفن‌ همراه قطع شد از طریق آن فرکانس ارتباط برقرار شود.

 

نظر شما