با هدف ارتقای سطح کیفی ارایه خدمات به مشتریان انجام می شود؛

توسعه و تجهیز ۸ هزار میلیاردی پایانه های غلات بندر امام خمینی(ره) با مشارکت بخش خصوصی

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۱۶:۰۱:۱۷
کد خبر: ۱۰۴۶۶۰۵
توسعه و تجهیز ۸ هزار میلیاردی پایانه های غلات بندر امام خمینی(ره) با مشارکت بخش خصوصی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گفت: پایانه‌های تخلیه و بارگیری غلات مجتمع بندری امام خمینی(ره) با مشارکت بخش خصوصی به ارزش هشت هزار میلیارد ریال توسعه و تجهیز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، عادل دریس امروز چهارشنبه با اشاره به ضرورت مکانیزه سازی پایانه های تخلیه و بارگیری غلات با هدف ارتقای  سطح کیفی ارایه خدمات بندری به صاحبان کالا، اظهار کرد: پایانه شماره سه تخلیه و بارگیری غلات به ظرفیت سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ارزش سه میلیارد ریال از طریق فراخون سرمایه گذاری به اکران عمومی گذاشته شده است.

او گفت: از آنجا که این مجتمع بزرگ بندری به عنوان کانون عمده تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی نقش مهمی در زنجیره تأمین کالاهای اساسی کشور ایفا می کند، اتخاذ تدابیری برای تسریع در تخلیه کشتی های حامل کالاهای اساسی و ارتقاء کیفیت خدمات مربوط به آن که منجر به تسریع در خروج کالاهای  از بندر می‌شود، در دستور کار قرار گرفته است به این منظور توسعه و تجهیز پایانه‌ها با مشارکت بخش خصوصی با هدف تحقق تسریع در انتقال کالای اساسی از برنامه های مهم  این اداره کل است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در پایان همچنین با اشاره به انجام مراحل استصوابی انعقاد قرارداد پایانه شماره دو تخلیه و بارگیری غلات با ظرفیت پنج میلیون تن و  به ارزش پنج هزار میلیارد ریال، از توسعه و تجهیز پایانه یاد شده با جلب مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در آینده ای نزدیک خبر داد.  

لازم به ذکر است که بیش از ۱۵ میلیون تن انواع کالای اساسی از جمله غلات در سال گذشته  تخلیه، انبارش، بارگیری و از طریق ناوگان جاده ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال شد که این موضوع ظرفیت و توانمندی این مجتمع بزرگ بندری  را در زنجیره تأمین کالای اساسی کشور نشان می دهد.

بندر امام خمینی یکی از بندرهای استان خوزستان در حاشیه خلیج فارس است. این بندر با داشتن ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر، بزرگ‌ترین بندر فعال ایران است.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز