کاهش سهمیه تیم های نفتی در لیگ برتر فوتبال/افزایش تیم‌های وزارت صنایع و معادن در لیگ بیستم

۱۳۹۹/۰۵/۳۱ - ۰۹:۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۷۱۱۱
کاهش سهمیه تیم های نفتی در لیگ برتر فوتبال/افزایش تیم‌های وزارت صنایع و معادن در لیگ بیستم
یادداشت: محسن سیف

شاید یکی از عوامل عدم کسب نتایج دلخواه و مورد نظر برای سه تیم صنعت نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان و پارس جنوبی جم که هر سه زیر مجموعه‌ی وزارت نفت بودند، عدم حمایت مالی و بوجود آمدن مشکلات عدیده ای در طول رقابت‌ها ۹۸_۹۹ لیگ برتر بود. مشکلاتی که بارها به تعطیلی تمرینات، اعتصاب و قهر  بازیکنان، مصاحبه های جنجالی و البته کسب نتایج ضعیف انجامید. در همین بین سرمربیان هر سه تیم بارها در نشست های خبری و گفت و گو با رسانه ها ضمن ابراز گلایه  از عدم وجود نقدینگی و پرداخت مطالبات باشگاه، گاهی نیز با تهدید سعی در جذب بودجه های قطره چکانی به تیم هایشان می‌کردند. در همین بین نفت مسجد سلیمان  با گرفتی یکی دو اسپانسر نصفه و نیمه خودش را تا روز آخر نگه داشت. آبادانی ها هم که از حمایت سازمان منطقه آزاد برخوردار بودند نیز وضعیتی تقریبا پایدار پیدا کردند، هر چند پارس جنوبی جم قربانی شد و با اختلاف اندکی دست به دست شاهین بوشهر داد، تا بندر نشینان ساحل خلیج فارس دستشان از لیگ برتر ۱۳۹۹_۱۴۰۰ کوتاه بماند.

همین لحظه که این یادداشت در حال نگارش است وزارت نفت مخالفت خود را با تیم داری حرفه ای در لیگ برتر فوتبال صراحتا اعلام کرده و اگر مسوولین استانی و نمایندگان مجلس اقدامات لازم را انجام ندهند، چه بسا دو تیم نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان نتوانند در لیگ آتی حضور داشته باشند. این در حالیست که سهمیه ی وزارت نفت در لیگ آینده به خاطر سقوط پارس جنوبی جم کاسته شده است و خوشبختانه یا متاسفانه ارتزاق این تیم از گردن وزارت نفت در لیگ برتر فعلا ساقط شده است. .

از سوی دیگر با توجه به صعود مس رفسنجان و آلومینیوم اراک به لیگ برتر، افزایش تیم‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت  را شاهد هستیم. این تیم ها در کنار سایپا، پیکان، سپاهان، ذوب آهن، گل گهر، ماشین سازی، نساجی و البته دو تیم  استقلال و پرسپولیس قرار است از بودجه های دولتی به فعالیت حرفه ای خود ادامه دهند.

باید دید با توجه به وقت اندکی که باقی مانده و تیم‌ها در حال مذاکره با بازیکنان مدنظر خود هستند، آیا وزارت نفت برای تیم داری آبادانی ها و مسجد سلیمانی ها کوتاه می آید یا باید چشم به  رایزنی مسوولان استانی در این خصوص بدوزیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز