استاندار خوزستان تاکید کرد:

کاهش آمار بستری شدگان استان نسبت به ترخیصی های کرونایی/ادامه وضعیت سفید خوزستان به رفتار مردم بستگی دارد/اجازه سوء استفاده بدخواهان مذهب شیعه را از شرایط موجود ندهیم

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۲:۳۶:۲۶
کد خبر: ۱۰۴۷۹۲۳
کاهش آمار بستری شدگان استان نسبت به ترخیصی های کرونایی/ادامه وضعیت سفید خوزستان به رفتار مردم بستگی دارد/اجازه سوء استفاده بدخواهان مذهب شیعه را از شرایط موجود ندهیم
استاندار خوزستان گفت: با رعایت دستور العمل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در کنار عزاداری امام حسین(ع) به گونه ای رفتار کنیم که شاهد سوء استفاده دشمنان و بدخواهان مذهب شیعه نباشیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به گزارش وزیر بهداشت در جلسه ستاد ملی کرونا در رابطه با وضعیت خوشبینانه استان خوزستان در شرایط شیوع کرونا ویروس، اظهار کرد: طبق گزارش ارایه شده توسط وزیر بهداشت، جایگاه استان در لیست استان های درگیر با کرونا، جایگاه آخر و وضعیت استان فوق العاده خوب است.

او گفت: در یک نگاه کلی استان خوزستان در شرایط سفید به سر می برد اما دو شهر مسجدسلیمان و آغاجاری با تعداد بیماران نچندان بالا به نسبت دیگر شهر های استان و طبق تعریفی که از شرایط موجود داریم، در شرایط قرمز به سر می برند و به منظور بازگردانی این دو شهر به شرایط عادی دستور دادیم آرامستان ها و مراسمی که منجر به شکل گیری تجمعات می شوند، به حالت تعلیق درآیند.

استاندار خوزستان با اشاره به پایدار شدن شرایط استان از نظر ابتلا به کرونا ویروس،افزود: آمار بستری های استان کمتر از ترخیصی ها است و تعداد بیماران عادی و بیماران ICU و مبتلایانی که به دستگاه های ونتیلاتور متصل هستند در استان رو به کاهش می باشد و نهایتا تعداد مرگ و میر های استان کاهش پیدا کرده است.

رییس ستاد مقابله با کرونا استان خوزستان بیان کرد: با توجه به این موارد، استان شرایط مناسبی را تجربه می کند اما به دلیل ویروسی بودن بیماری، همیشه شاهد ناپایداری خواهیم بود و این ناپایداری رابطه مستقیم با نوع رفتار شهروندان در جامعه دارد.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: اگر نکات بهداشتی اعلام شده را رعایت نکنیم، شاهد طغیان بیماری در استان خواهیم بود، اما در صورت رعایت نکات بهداشتی، می توان روند پیشرفت و گسترش بیماری را کنترل کرد و با این تفسیر سفید نگه داشته شدن شرایط استان به نحوه رفتار ما در مواجهه با ویروس مربوط است.

شریعتی با یادآور شدن ورود به ایام عزاداری امام حسین(ع) تصریح کرد: باید در کنار رعایت دستور العمل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، عزاداری امام حسین(ع) را پاس بداریم و به نحوی رفتار کنیم که شاهد سوء استفاده دشمنان و بدخواهان مذهب شیعه نباشیم.

او با تاکید بر اینکه هیچ چیزی نمی تواند خدشه ای به ارادت و دلبستگی مردم ایران زمین را نسبت به ایمه هدی، علی الخصوص آقا اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت قمر بنی هاشم(ع) وارد کند، افزود: از مردم خواستارم با رعایت دستور العمل ها و نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به عزاداری در محیط های باز بپردازند و با شعور دینی و مذهبی بر شور و ارادت خویش به عزاداری سید الشهدا بیافزایند تا بتوان همچون روز عرفه و عید غدیر خم، هم مراسمی را داشته و هم شاهد عدم ابتلای شهروندان به این بیماری باشیم.

شریعتی همچنین با جدی شمردن دستور العمل های ستاد ملی کرونا و لزوم عمل به آنها بیان کرد: دستور العمل های ستاد ملی کرونا حکم قانون کشور را دارد و در مورد مواکب تأکید جدی شده که هیچ خوراک و نوشیدنی ای توسط موکب داران توزیع نشود و از فرمانداران خواسته ام سریعا در مناطق مختلف اکیپ هایی تشکیل شود و از این اتفاق جلوگیری کرده و در صورت مشاهده برخورد لازم صورت گیرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه از نظر تامین نیاز استان به ماسک جای هیچ گونه نگرانی نیست، افزود: تعداد کافی ماسک در داروخانه ها موجود است و علاوه بر آن قرار است تعداد بیشتری وارد استان شود که در این صورت شاهد شرایط پایداری خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در خوزستان در پایان اضافه کرد: از مردم عزیز خواهشمندیم حتماً از ماسک استفاده کنند و نوع آن چندان ملاک نیست و حتی ماسک ساده و ارزان نیز می تواند در پیشگیری از ابتلا به ویروس مؤثر واقع شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز