استاندار خوزستان بیان کرد:

بهره برداری از نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون نشانه خود باوری ملی است/تلاش کنیم غرب کارون به عسلویه نفتی تبدیل شود

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۴:۲۶:۳۲
کد خبر: ۱۰۴۸۹۱۱
بهره برداری از نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون نشانه خود باوری ملی است/تلاش کنیم غرب کارون به عسلویه نفتی تبدیل شود
استاندار خوزستان در مراسم افتتاح نیروگاه 500 مگاواتی غرب کارون به مناسبت هفته دولت که به ریاست رییس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: در صورتی که شرایط دو سال پیش پا برجا بود کارها با سرعت بیشتری انجام می شد، اما با خود اتکایی به توان نیروهای داخلی کار ها با جدیت پیگیری می شود و افتتاح این نیروگاه هم از نشانه های بارز خودباوری ملی است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز سوم شهریور ماه در مراسم افتتاح نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون به مناسبت هفته دولت که به ریاست رییس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اعلام وارد مدار شدن دو واحد گازی ۱۸۰ مگاواتی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون اظهار کرد: کار های واحد بخار هم با بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و تا به اینجا از حدود ۳۱۵ میلیون یورو مورد نیاز برای این نیروگاه، حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ میلیون یورو هزینه شده و این دو واحد به بهره برداری رسیده است.

او گفت: مبلغی نزدیک به ۸۰ میلیون یورو برای تکمیل خطوط انتقال و پست های برق از ۱۱۰ میلیون یورو برآورد شده هزینه و به بهره برداری رسیده است که مجموعاً تا به اینجای کار برای طرح های توسعه حدود ۲۸۰ میلیون یورو در این طرح هزینه شده و برای تکمیل سازی خطوط انتقال، پست ها و همچنین واحد بخار نیاز به ۱۶۰ میلیون یورو دیگر است.

استاندار خوزستان افزود: کل میدان نفتی غرب کارون با توجه به برآورد ها و استخراج ۱.۲ میلیون بشکه، نیازمند ۵۰۰ مگاوات برق است که در حال حاضر حدود ۳۵۰ مگاوات برق که بیش از نیاز فعلی است، تأمین شده است.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: تمام بخش های مورد نیاز اعم از NGL۳۲۰۰ و فرآورش مورد نیاز برای ۳۲۰ هزار بشکه در طرح دیده شده و هنوز به مدار نیامده و کار بر روی تمام این بخش ها توسط شرکت مهندسی توسعه نفت با جدیت در حال انجام است.

شریعتی با اشاره به نوسانات نرخ ارز طی دو سال اخیر، اضافه کرد: در صورتی که شرایط دو سال پیش پابرجا بود کارها با سرعت بیشتری انجام می شد، اما در این شرایط با خود اتکایی به توان نیروها و شرکت های داخلی روند انجام کارها با جدیت پیگیری می شود و افتتاح این نیروگاه هم از نشانه های بارز خودباوری ملی است.

او با اذعان به افزایش قابل توجه تولید نفت طی هفت سال گذشته، تصریح کرد: به لطف خدا تولید کشور در طول هفت سال گذشته از ۷۰ بشکه در روز به بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

استاندار خوزستان در پایان با تآکید بر اهمیت میادین مشترک نفتی، افزود: بعضی میدان های نفتی متعلق به خود کشور هستند و در صورت عدم برداشت از آن ها هیچ گونه مشکلی به وجود نخواهد آمد، اما میادین مشترک به دلیل برداشت های طرف مقابل از اهمیت بالایی برخورداری هستند و همین امر باعث ایجاد رقابت بین دو طرف می شود که با سرمایه گذاری روی این میادین و برداشت از آن باید از رقابت عقب نمانده و با پشتکار فراوان بتوانیم به هدف ۱.۲ میلیون بشکه رسیده و غرب کارون را به عسلویه نفتی تبدیل کنیم.

 

نظر شما