مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد:

گام بلند اروند در مسیر خودکفایی و تامین مواد اولیه پتروشیمی های کشور/منطقه آزاد اروند حامی شرکت های دانش بنیان

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۲۰:۰۲:۴۷
کد خبر: ۱۰۴۹۶۷۷
گام بلند اروند در مسیر خودکفایی و تامین مواد اولیه پتروشیمی های کشور/منطقه آزاد اروند حامی شرکت های دانش بنیان
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طرح توسعه کارخانه آراد صنعت ماهان تولید کننده کاتالیست، اروند را به سوی خودکفایی در تامین مواد اولیه پتروشیمی ها سوق می‌دهد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، اسمعیل زمانی امروز آیین دهمین پروژه از نهضت جهش تولید در سرزمین فتح با اشاره به حمایت و ایجاد شرکت های دانش بنیان و امکان سرویس دهی و خدمات دادن به واحدهای پتروشیمی و شیمیایی در منطقه اظهار کرد: منطقه آزاد اروند در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و واحدهای شیمیایی ظرفیت توسعه بسیار بالایی دارد زیرا تولیدات این صنایع به صورت زنجیره‌ای به یکدیگر وابسته هستند و کارخانه‌ای که امروز در شهرک صنعتی آبادان به بهره‌‍ برداری رسید یکی از حلقه‌های این زنجیره صنعتی را تکمیل خواهد کرد و امیدواریم پاسخگوی نیاز واحدهای شیمیایی و پتروشیمی در منطقه باشیم.

او گفت: محصولات این واحدها جزو اصلی‌ترین، مهمترین و پیچیده‌ترین مواد مورد نیاز پتروشیمی‌ها هستند که عمدتاً ۹۰ درصدشان وارداتی بوده، این اتفاق یک چراغ امید در تولید انواع کاتالیست، تسهیل کننده‌های مواد شیمیایی، آغازگرهای مورد مصرف در پتروشیمی و تولید انواع امولیسفایرها است که کشور را به سمت خود کفایی سوق می‌دهد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اهمیت این محصول دانش بنیان در صنعت کشور، افزود: این زنجیره یک زنجیره بدیع و جدیدی از زنجیرهای چند هزار نوعی کاتالیست است که محصول دانش‌بنیان است.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: در خصوص قوانین و مقررات انتقال و حمایت‌های مالی لازم است که مکاتباتی با معاونت دانش بنیان ریاست جمهوری انجام و دستورات لازم صادر شود، هدف ما حمایت و افزایش اینگونه واحدها است تا در بحث مالی و قوانین و مقررات دست و پا گیر، تسهیلات لازم صورت گیرد.

زمانی تصریح کرد: امیدواریم با حمایت از اینگونه واحدهای حساس در فرآیند تولید، تعداد این شرکت های افزایش یابد زیرا صنعت پتروشیمی و نفت کشور به تولیدات این واحدها وابسته است، همچنین از لحاظ ارزی برای کشور به صرفه‌تر است.

مدیر عامل سازمان منطقه آژاد اروند در پایان افزود: علاوه بر دسترسی به این تکنولوژی در منطقه و تامین و رفع نیاز واحدهای داخلی کشور مشوق و حامی تولیدکنندگان برای صادرات این گونه محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورهای دنیا هستیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز