در سومین روز از هفته دولت؛

طرح توسعه کارخانه دانش بنیان تولید کاتالیست و آغازگرهای مورد مصرف پتروشیمی در اروند به بهره برداری رسید

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۲۱:۰۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۴۹۶۹۵
طرح توسعه کارخانه دانش بنیان تولید کاتالیست و آغازگرهای مورد مصرف پتروشیمی در اروند به بهره برداری رسید
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طرح توسعه کارخانه دانش بنیان آراد صنعت ماهان تولیدکننده مواد کاتالیست و آغازگرهای مورد مصرف در پتروشیمی و تولید امولیسفایر با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در شهرک صنعتی آبادان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید علی موسوی امروز در آیین بهره برداری از دهمین پروژه نهضت جهش تولید در سرزمین فتح که در شهرک صنعتی شماره یک آبادان برگزار شد، اظهار کرد: سالانه ۲۳ هزار تن انواع محصولات کاتلیست، امولیسفایر و آغازگرهای مورد مصرف در پتروشیمی در این کارخانه دانش بنیان تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود.

او میزان سرمایه‌گذاری این واحد تولیدی را ۴۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این واحد تولیدی زمینه شغلی ۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۷۵ نفر به صورت غیر مستقیم را ایجاد نموده است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به بهره برداری از دهمین واحد تولیدی در سال جهش تولید افزود: سازمان منطقه آزاد اروند از سه طریق شرکت‌های دانش بنیان را مورد حمایت قرار می‌دهد، یکی از آنها ارایه تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری استان خوزستان و همچنین کمک‌های معاونت علمی ریاست جمهوری است تا این واحدهای تولیدی توسعه یابند.

موسوی در پایان بیان کرد: در خصوص بحث صدور مجوزها، پروانه تاسیس، پروانه بهره برداری و پروانه ساخت کمترین زمان ممکن و امتیازات ویژه برای صنایع دانش بنیان در منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شده است و از طریق مرکز نوآوری نیز آموزش های علمی شرکت ها نیز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

نظر شما