در بیمارستان شهید بهشتی انجام شد:

اهدای اعضای زن جوان مرگ مغزی‌شده آبادانی به بیماران نیازمند

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۱۲:۳۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۴۹۹۵۲
اهدای اعضای زن جوان مرگ مغزی‌شده آبادانی به بیماران نیازمند
رییس بیمارستان شهید بهشتی آبادان گفت: با رضایت خانواده، زن آبادانی مرگ مغزی‌شده، اعضای بدن او به بیماران نیازمند شهرستان اهدا شد.

دکتر فرزاد آبخو ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بیمار یادشده در اواخر ماه گذشته به دلیل مواجهه با حادثه به بیمارستان شهید بهشتی آبادان مراجعه کرده بود و عمل مغز روی ایشان انجام شد.

او گفت: این فرد بعد از یک هفته بستری بودن در بیمارستان با توجه به وخامت حالش به سطح هوشیاری سه(پایین‌ترین میزان سطح هوشیاری) رسید و در نهایت مرگ مغزی شد و با نظر پزشکان تیم اهدای عضو بیمارستان، شرایط اهدا را پیدا کرد.

رییس بیمارستان شهید بهشتی آبادان افزود: بعد از اعلام رضایت مادر و عموی(با توجه به فوت پدر) این بیمار مرگ مغزی‌شده، دو کلیه و کبد این فرد به بیماران نیازمند اهدا شد.

آبخو در پایان ضمن تقدیر ویژه از بزرگ‌منشی خانواده اهدا کننده عضو بیان کرد: این نخستین اهدای عضو در سال جاری آبادان محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که کلیه ها و کبد این زن جوان با موفقیت در اتاق عمل پیوند اعضای بیمارستان گلستان اهواز به بیماران نیازمند اهدا شد. گیرندگان کلیه یک پسر ۱۶ ساله از اهواز و یک مرد ۴۲ ساله اهل آبادان و گیرنده کبد یک زن ۳۳ ساله از مسجدسلیمان اعلام شده است.

 

نظر شما