خطیب موقت نماز جمعه شادگان:

تاسوعا و عاشورا اوج شور و شعور حسینی است/اقامه نماز ظهر عاشورا با رعایت دستور العمل های بهداشتی در شادگان برگزار خواهد شد

۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۶:۵۴:۴۵
کد خبر: ۱۰۵۰۸۲۳
تاسوعا و عاشورا اوج شور و شعور حسینی است/اقامه نماز ظهر عاشورا با رعایت دستور العمل های بهداشتی در شادگان برگزار خواهد شد
خطیب موقت نماز جمعه شادگان با بیان اینکه ماه محرم فرصتی برای مرور درس‌های عاشورا و حفظ شعائر امام حسین(ع) است، گفت: تاسوعا و عاشورا اوج شور و شعور حسینی است.

به گزارش خبرنگار برنا از شادگان، حجت الاسلام و المسلمین هاشم صوفی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شادگان که در محل مسجد حضرت امیر المومنین(ع) این شهر برگزار شد، از تاسوعا و عاشورای حسینی به منزله اوج شور و شعور حسینی یاد کرد و اظهار کرد: باید تلاش کنیم با رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری، این عظمت را به اوج رسانیم.

او گفت: بر اساس ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا باید همه عزاداران را توجیه کنیم تا اجتماع عزاداران در تاسوعا و عاشورا با رعایت همه پروتکل ها و با حفظ سلامتی به بهترین شکل برگزار شود.

امام جمعه موقت شادگان در ادامه خطبه های خود با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) مبارزه حق بر علیه باطل بود، افزودد: عزت‌خواهی و ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی را می‌توان به عنوان مهمترین درس‌های قیام عاشورا دانست.

صوفی با تاکید بر لزوم نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بیان کرد: باید از همه وقایع و اتفاقات روز عاشورا درس بگیریم و در زندگی خود به کار ببریم.

او در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به اینکه یکی از پیام‌های قیام امام حسین(ع) برپایی نماز اول وقت بود، اضافه کرد: طی سال‌های اخیر شاهد احیای این پیام عاشورا در سطح شهرها و روستاها از سوی هیات‌های عزاداران حسینی بوده‌ایم.

خطیب جمعه شادگان با اشاره به بر پایی اقامه نماز ظهر عاشورا در شادگان افزود: امسال به واسطه شیوع بیماری کرونا نماز ظهر عاشورا با رعایت دستور العمل های بهداشتی به ویژه فاصله اجتماعی در خیابان امام خمینی(ره) اقامه خواهد شد.

او در فراز دیگری از خطبه های خود با اشاره به روز تجلیل از اسرا و مفقودان، گفت: اسارت اهل بیت در واقعه کربلا دردناک بود و حضرت زینب(س) و اسرای کربلا سختی‌های زیادی تحمل کردند.

حجت الاسلام صوفی بیان کرد: آزادگان ما هم با تاسی از حادثه کربلا و استقامت معنوی و روحی حضرت زینب کبری(س) ایستادگی کردند و بعضی زیر شکنجه دشمن بعثی به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت شادگان در ادامه خطبه های خود با اشاره به شهادت امام زین العابدین افزود: امام سجاد(ع) بزرگ‌ترین احیاگر واقعه کربلا است. ایشان همه حوادث کربلا را دیدند و با موضع گیری‌های به موقع آن را به درستی تبیین کردند.

حجت الاسلام صوفی در بخش پایانی خطبه های خود با بیان اینکه قیام عاشورا الگویی برای بشریت امروز است، گفت: امام حسین(ع) حرارتی است که در دل خاموش نمی‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز