معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

مرز تجاری شلمچه بازگشایی شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۱۱:۵۴:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۱۵۳۶
مرز تجاری شلمچه بازگشایی شد
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به هماهنگی با طرف عراقی و تعطیلی مرز شلمچه به مناسبت دو روز تاسوعا و عاشورا، گفت: مرز تجاری شلمچه از امروز دوشنبه مجددا بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید علی موسوی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت های اقتصادی و صادارت کالا مرز بین المللی شلمچه که در روزهای شنبه و یکشنبه به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی متوقف شده بود، مجدد از امروز بر قرار شد.

او با بیان اینکه از امروز دوباره مرزبین‌المللی شلمچه بازگشایی شد و تجار و بازرگانان دو کشور می توانند به مبادلات تجاری خود بپردازند، گفت: صادرات کالای غیرنفتی که شامل مواد غذایی، میوه و تره‌بار و مواد پروتئینی و خدمات فنی و مهندسی است بر اساس توافق صورت گرفته با طرف عراقی در مرز بین‌المللی شلمچه انجام می شود.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند افزود: صادرات غیرنفتی منطقه آزاد اروند در سال جاری براساس پیش نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده که شامل تولیدات کالا در منطقه آزاد اروند و کالاهای سایر استان‌های کشور است.

لازم به ذکر است که پیش از بسته شدن مرز شلمچه توسط طرف عراقی، روزانه بیش از ۲۰۰ دستگاه کامیون حامل انواع کالای صادراتی تولید داخل و ۱۵۰ کامیون عراقی در بارانداز مرزی شلمچه برای تخلیه و بارگیری کالا درحال تردد بودند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز