رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

همه ما به خوزستان مدیون هستیم/مشکلات آبادان و خرمشهر را با کمک قوه مجریه حل و فصل خواهیم نمود/شناخت میدانی پروژه ها به ما در ریل گذاری کارها و تصویب قوانین کمک می کند

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۰۹:۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۰۵۱۹۶۱
همه ما به خوزستان مدیون هستیم/مشکلات آبادان و خرمشهر را با کمک قوه مجریه حل و فصل خواهیم نمود/شناخت میدانی پروژه ها به ما در ریل گذاری کارها و تصویب قوانین کمک می کند
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بازدید و شناخت از پروژه ها می تواند به ما در ریل گذاری کارها و تصویب قوانین کمک کند، گفت: امیدواریم با روحیه انقلابی و دوران دفاع مقدس بتوانیم بخشی از مشکلات این شهرستان ها را با کمک قوه مجریه که وظیفه اجرایی به عهده یشان است حل و فصل کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، محمد باقر قالیباف در بدو ورود خود به شهرستان آبادان ضمن بازدید از اسکله صیادی ثامن الائمه به گلزار شهدا رفت و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه حضور در گلزار شهدا در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدا جا دارد یاد کنم از شهدای گرانقدر خوزستان مخصوصا شهرستان های آبادان و خرمشهر که همچون دو نگین درخشیدند، خاطرم هست مظلومیت های سال های ۵۹ و ۶۰ که بر این دو شهر گذشت. امیدوارم با همان روحیه جهادی سال های انقلاب و دوران دفاع مقدس بتوانیم با تلاش و کار جدی که در حقیقت امروز توقع شهدا از ما کار برای مردم است و بتوانیم با همان روحیه مسایل و مشکلات استانی را که همه به آن مدیون هستیم، رفع کنیم. عزیزی امروز در اسکله به من گفت اگر واقعاً خوزستان دینش را ادا کرده و به گردن یکا یک شما حقی دارد چرا دینتان را به خوزستان ادا نمی کنید  و حقش را نمی دهید، این حرف به جا و به حقی است. مطمئنا با روحیه انقلابی و دفاع مقدس مسایل را پیگیری خواهیم نمود.

قالیباف در تشریح اهداف اولین سفر استانی خود گفت: این سفر که اولین سفر ما در مجلس شورای اسلامی است با همراهی روسای کمیسیون ها و نمایندگان مردم خوزستان سفرمان را از آبادان آغاز نمودیم و وظیفه خودمان را وظیفه نظارت دقیق بر پروژه‌ها، کارها و اعتباراتی که در اینجا هست، می دانیم. این حق مردم است که بدانند فعالیت پروژه‌ها به چه شکل انجام می شود و چه وقت به نتیجه می رسند.

او با اشاره به بودجه بندی سال آینده کشور، افزود: در آستانه بودجه بندی سال آینده هستیم مضاف بر اینکه در آستانه برنامه هفتم توسعه نیز قرار داریم. این بازدید ها می تواند در بحث نظارتی و قانون گذاری برای بودجه بندی برنامه توسعه هفتم و سال آینده این منطقه بسیار موثر واقع شود و بتوانیم بخشی از مشکلات این شهرستان ها را با کمک قوه مجریه که وظیفه اجرایی به عهده یشان است حل و فصل کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بازدید و شناخت از پروژه ها می تواند به ما در ریل گذاری کارها و تصویب قوانین کمک کند، بیان کرد: در خوزستان موضوعات مهمی وجود دارد به ویژه در شهرستان های آبادان و خرمشهر مثل مسیله فاضلاب و دفع آب های سطحی که بسیار این موضوعات جدی هستند. بحث نخیلات و عملیات اجرایی سد تنظیمی بهمنشیر و لایروبی رودخانه ها از مباحث بسیار جدی و مهم این منطقه است که امیدوارم به عنوان یک مهم، هم در قانون گذاری به آنها توجه کنیم و به طور خواص این موارد و این مناطق را ببینیم و هم اینکه در اجرای پروژه ها با نظارت دقیق بتوانیم در زمانبندی مشخص کارها را پیش ببریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز