همزمان با سراسر کشور؛

۱۵ شهریور ماه مدارس خوزستان بازگشایی می شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۰۷:۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۰۵۲۹۶۸
۱۵ شهریور ماه مدارس خوزستان بازگشایی می شود
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش آبادان با اشاره به بازگشایی مدارس استان از ۱۵ شهریور ماه، گفت: آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان آبادان نیز مانند سایر مناطق استان و کشور، شنبه ۱۵ شهریورماه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، حبیب اله رمضانی چهارشنبه در نشست شورای معاونین اظهار کرد: آغاز رسمی سال تحصیلی جدید در استان و شهرستان آبادان مانند سایر مناطق کشور از ۱۵ شهریور ماه جاری است و زنگ بازگشایی مدارس روز شنبه نواخته خواهد شد.

 اوگفت: پیش از این عنوان شده بود که آغاز سال تحصیلی در خوزستان از اول مهر است که این موضوع پیشنهاد ستاد مدیریت کرونا استان بود، که پذیرفته نشد.

مدیر آموزش و پرورش آبادان با اشاره به به نگرانی والدین از بازگشایی مدارس در شرایط پاندمی بیماری کووید 19، افزود: آموزش و پرورش آبادان امتحانات نهایی، استعدادهای درخشان، مدارس نمونه دولتی، کنکور سراسری را با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار نمود و هیچ موردی از ابتلا به این بیماری گزارش نشد.

رمضانی بیان کرد: برای هر کدام از پایه‌ها به شورای مدارس اختیاراتی داده شده است برای اینکه سال جدید با تراکم کم دانش‌آموزی آغاز شود. سال تحصیلی در مدارس روستایی با تراکم جمعیتی کمتر از ۵۰ دانش‌آموز، حضوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی آغاز خواهد شد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد: شورای مدارسی که دارای تراکم بالایی نسبت به سایر مدارس سطح شهرستان هستند، می توانند با استفاده از اختیارات قانونی خود گروه زوج و فرد دانش آموزی تشکیل دهند. به عنوان مثال یک کلاس با جمعیت ۳۰  دانش آموز را به یک کلاس با تعداد ۱۵ دانش‌آموز برسانند.

مدیر آموزش و پرورش آبادان در پایان اضافه کرد: در شرایط قرمز تمام آموزش‌ها غیر حضوری است و با توجه به عدم وضعیت قرمز شهرستان آبادان ۱۵ شهریور با نواختن زنگ بازگشایی مدارس آموزشگاه ها رسما فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

به گفته رمضانی، شیوه‌نامه بازگشایی مدارس برای همه مدیران ارسال شده که در صورت رعایت این شیوه‌نامه، می‌توان دغدغه والدین را کاهش داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز