در نشست بررسی مشکلات آب و فاضلاب آبادان با حضور معاون وزیر نیرو مطرح شد:

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ماده ۵۶ برای ساماندهی و توسعه شبکه فاضلاب آبادان/بازسازی بخشی از تصفیه خانه شهید کشتکار توسط آبفای خوزستان

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۲۰:۵۱:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۳۲۹۶
اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ماده ۵۶ برای ساماندهی و توسعه شبکه فاضلاب آبادان/بازسازی بخشی از تصفیه خانه شهید کشتکار توسط آبفای خوزستان
معاون وزیر نیرو گفت: مقرر شد برای ساماندهی بخشی از شبکه فاضلاب شهرستان آبادان مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان در دو فاز از محل اعتبارات ماده ۵۶ به این موضوع اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، حمید رضا جانباز عصر امروز پنج شنبه در نشستی به منظور بررسی مشکلات آب و فاضلاب آبادان که با حضور محمدطاهری معاون عمرانی فرماندار، جلیل مختار و سید مجتبی محفوظی نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، صادق حقیقی پور مدیر آبفای خوزستان و برخی مسوولان استانی و منطقه ایی در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، اظهار کرد: پیرو جلسه ایی که سال گذشته در این مکان برگزار شد، موارد لازم را در نشست امروز مورد بررسی قرار دادیم، مقرر شد در گام اول نسبت به پایداری شبکه اقداماتی انجام شود، از جمله اقدامات خوبی که در ماه گذشته در خصوص شستشوی شبکه انجام شد به طور مستمر این کار انجام گیرد و تجهیزات و ماشین آلات لازم از مرکز استان اعزام و در آبادان مستقر شود. 

او گفت: در نقاطی از شبکه فاضلاب بر اثر سیلاب های متوالی و فرسودگی ریزش و شکستگی داشته‌ایم که در این جلسه به طور مفصل به آن پرداخته شد و قرار شد برای ۱۷ نقطه ریزش ظرف دو ماه در قالب دو پکیج اجرایی ترمیم انجام شود تا شبکه تا قابلیت عبور فاضلاب را داشته باشد.

جانباز افزود: همچنین مقرر شد تصفیه  خانه مجهز و مدرن فاضلاب آبادان که برخی از تجهیزات مورد نیاز آن به دلیل تحریم وارد نشده است از بخش تولید داخلی استفاده شود و بتوانیم تا آخر سال جاری این تصفیه خانه را به بهره برداری برسانیم.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: در خصوص باقیمانده شبکه فاضلاب شهر آبادان بر اساس مکانیسم های مالی و ماده ۵۶، با کمک نمایندگان مجلس اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان، علاوه بر ساماندهی حدود ۲۰۰ کیلومتر از شبکه، به شبکه آب فاضلاب آبادان اضافه شود. این طرح قطعاً کمک بزرگی به مشکلات فاضلاب شهرستان با توجه به اینکه مصوبه ۱۵ فروردین دولت بوده است، خواهد کرد.

او گفت: در خصوص دو ایستگاه آب شیرین کن آبادان که به علت نوسان ارزی معطل مانده، مقرر شد تجدید مناقصه صورت بگیرد تا بتوانیم برای ۲۴ هزار متر مکعب آب شیرین در شبانه روز که هم بحث پدافندی دارد و هم کمک به ارتقای کیفیت آب آبادان خواهد کرد، برنامه ریزی کنیم.

جانباز پیرامون تصفیه خانه شهید کشتکار آبادان  نیز اضافه کرد: در بازدیدی که قبلا از این تصفیه خانه داشتیم تصمیم گرفته شد که شرکت آب و فاضلاب روستایی وقت موضوع بازسازی را مناقصه کند که به دلایل مختلف این اتفاق نیفتاد. در این جلسه تصمیم گرفتیم بخشی از بازسازی این تصفیه‌خانه را از طریق شرکت آبفای استان اجرایی کنیم.

معاون وزیر نیرو در مورد طرح غدیر آبرسانی غدیر نیز افزود: این طرح در حال سرویس دهی است. برنامه داریم بخش‌های باقیمانده آن را تا پایان سال تکمیل کنیم تا بتوانیم تاب‌آوری سازمان طرح غدیر در قیصریه و ام الدبس را بالا ببریم.

او ادامه داد: بحث مهم ما پایداری و ارتقای تاب آوری سازمان غدیر است به این معنی که روی منبع تامین آب و جا به جایی منابع آب، بخش هایی از طرح که نیاز به بازسازی دارد و تکمیل ۶ کیلومتر خط انتقال در منطقه پای پل تمرکز شود.

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: سازمان آب و برق خوزستان قول دادند اجرای طرح منطقه پای پل تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. این اتفاق بزرگی است و این یعنی سهم آب شرب از آب کشاورزی جدا شده و باعث ارتقای تاب‌آوری سازمان غدیر می شود.

جانباز همچنین از اختصاص یک دستگاه جنتکس از آبفای استان به آبفای آبادان در این جلسه خبر داد.

 

نظر شما