استاندار خوزستان بیان کرد:

ضرورت توجه ویژه به مسایل زیرساختی و معیشتی استان خوزستان در قانون برنامه هفتم/حضور رییس قوه مقننه از لحاظ اجتماعی اثربخش بوده است

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۰۹:۵۱:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۳۶۵۶
ضرورت توجه ویژه به مسایل زیرساختی و معیشتی استان خوزستان در قانون برنامه هفتم/حضور رییس قوه مقننه از لحاظ اجتماعی اثربخش بوده است
استاندار خوزستان با باین اینکه مقرر شد که دغدغه‌ها و مشکلات استان خوزستان در قانون بودجه سال 1400 و احکام برنامه هفتم توسعه مورد پیگیری قرار گیرد، گفت: البته باید مواردی در قانون برنامه هفتم گنجانده شود که مسایل زیرساختی و معیشتی استان را مورد توجه و حمایت قرار دهد تا استانداردهای منطقه توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در نشست جمع بندی سفر چهار روزه رییس مجلس شورای اسلامی که شامگاه جمعه چهاردهم شهریور ماه جاری در استانداری خوزستان برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از حضور محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان، اظهار کرد: در طول چهار روز گذشته با ورود رییس قوه مقننه، بررسی مشکلات مناطق مختلف استان در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه در این روند به تمام مسایل و مشکلات مهم توجه شد.  آقای قالیباف در 16 شهرستان استان خوزستان حضور پیدا کرد و از نزدیک و به صورت میدانی در جریان تمام مسایل و مشکلات مناطق مختلف قرار گرفت.

او گفت: خوشبختانه در این حوزه تمام مسایل به صورت جد پیگیری شد و رییس مجلس در طول چهار روز به مناطق محروم سرکشی کرد و آنچه که بیش از توان چند روز بود را ایشان با قبول زحمت و پذیرش خستگی به جان خریدند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه حضور رییس قوه مقننه در استان خوزستان به ویژه در مناطق محروم از لحاظ اجتماعی اثربخش بوده است، بیان کرد: امیدواریم با حضور پس از این روند حل مشکلات و مسایل تسهیل شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه مقرر شد که دغدغه‌ها و مشکلات استان خوزستان در قانون بودجه سال 1400 و احکام برنامه هفتم توسعه مورد پیگیری قرار گیرد، اضافه کرد: رییس مجلس تاکید کرد که در راستای حمایت از استان، دو رکن اساسی در قانون پنج ساله گنجانده شود تا از استان حمایت ویژه‌ای صورت گیرد، از این رو در این خصوص مقرر شد که ما مسایل و پیشنهادات را بررسی کنیم و آنچه مورد توافق بود را ارایه دهیم، البته باید مواردی در قانون برنامه هفتم گنجانده شود که مسایل زیرساختی و معیشتی استان را مورد توجه و حمایت قرار دهد تا استانداردهای منطقه توسعه یابد.

شریعتی تصریح کرد: متاسفانه استان خوزستان با تمام قابلیت‌ها و استعدادها به دلیل شرایط اقلیمی یا کم‌توجهی دچار مشکلاتی است که این عوارض و مسایل گریبانگیر مردم شده است.

او افزود: طی روزهای اخیر بسیاری از مناطق استان خوزستان مورد بازدید و نظارت قرار گرفت، یکی از حوزه‌های مورد بررسی بخش کشاورزی و طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری بود، از این رو مقرر شد تا برای اجرای فاز دوم و تخصیص آب کارون تمهیداتی اندیشیده شود. البته خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته روند تولید بخش کشاورزی در استان رو به رشد است، به گونه‌ای که تا سال‌های پیش در هر هکتار از اراضی استان حدود 500 کیلو محصول برداشت می‌شد، اما در حال حاضر از هر هکتار چهار تا پنج تُن محصول برداشت می‌شود و این افزایش تولید، نویدبخش شرایط تولید، کشت و افزایش تامین امنیت غذایی کشور است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه رییس مجلس در این مدت از بخش‌ها و پروژه‌های صنعتی استان خوزستان از جمله خطوط تولید لوله‌های نفت و گاز شرکت لوله‌سازی اهواز و طرح‌های صنعتی کشاورزی بازدید کرد، گفت: خوشبختانه آقای قالیباف اهتمام ویژه‌ای به بخش صنعت داشته و بر لزوم حمایت از این حوزه برای افزایش اشتغالزایی تاکید دارد.

شریعتی با بیان اینکه یکی دیگر از بخش‌های مورد بازدید و بررسی رییس مجلس، حوزه خدمات بود، توضیح داد: مشکل اصلی استان در این بخش آب و فاضلاب است و تقریبا تمام شهرهای استان به صورت کم و بیش از این معضل رنج می‌برند که این مسیله به دلیل شرایط اقلیمی، نوع خاک، سخت بودن شرایط کار و پرهزینه بودن آن است. در این خصوص رییس مجلس با دغدغه بر انجام اقدامات جدی تاکید کرد. ان شالله با کمک دولت و سایر دستگاه‌ها و با اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات، این مشکل را رفع کنیم. قطعاً برای تسهیل کارها و به نتیجه رساندن آن، لازم است که این پروژه تسهیل و محقق شود. در این رابطه پروژه‌های آبرسانی غدیر، شمال شرق و جنوب شرق در اولویت ما برای تکمیل قرار دارد، لازم است با یک برنامه‌ریزی مناسب و تامین منابع پایدار به سمت تحقق آن حرکت کنیم.

او با اشاره به بازدید قالیباف از شهرستان رامشیر، گفت: دغدغه‌های مردم این منطقه درباره مسیله اوقاف بررسی شد که انشالله بتوانیم این مسایل را به سرانجام برسانیم تا شیرینی این توافق را در کام مردم ببینیم.

استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه باید رفع مسایل و دغدغه‌های مردم را با برنامه‌ریزی منظم به سرانجام برسانیم، افزود: در اینجا باید از حضور آقای قالیباف در استان خوزستان تقدیر و تشکر کنم. البته ایشان بهترین دوران عمرشان را در این استان گذراندند و حدود هشت سال در این استان از انقلاب، کیان این مملکت و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز