استاندار خوزستان خبرداد:

آغاز پرورش ماهی در قفس پشت سدهای خوزستان/رتبه نخست آبزی پروری خوزستان در کشور

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۲۱:۴۸:۳۳
کد خبر: ۱۰۵۵۱۸۰
آغاز پرورش ماهی در قفس پشت سدهای خوزستان/رتبه نخست آبزی پروری خوزستان در کشور
استاندار خوزستان گفت: با سازمان آب و برق خوزستان توافق شده است تا پشت دو سد از سدهای خوزستان به صورت پایلوت پرورش ماهی در قفس انجام شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در پایان نشست توسعه شیلات خوزستان، اظهار کرد: در ستاد توسعه شیلات خوزستان دستورالعمل هایی پیرامون بحث های توسعه آبزی پروری خوزستان مورد بررسی قرار گرفت.

او با اشاره به سرمایه گذاری های مناسب و کسب رتبه اول کشوری در این حوزه گفت: در طول سال های اخیر آبزی پروری خوزستان از رتبه چهارم به رتبه اول کشور ارتقا یافته است و سرمایه گذاری هایی در بحث آبزی پروری استان در حال انجام‌ است که اگر به سرانجام برسند، آبزی پروری خوزستان شاهد جهش جدی در این زمینه خواهد بود.

استاندار خوزستان افزود: به بار نشستن این سرمایه گذاری ها می تواند منجر به افزایش تولید، اشتغال و صادرات در حوزه آبزی پروری خوزستان شود.

شریعتی بیان کرد: این اقدامات از چند سال گذشته با رعایت توسعه متوازن در شهرهای مختلف خوزستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: با سازمان آب و برق استان نیز توافق شده است تا پشت سدهای خوزستان به صورت پایلوت بحث تولید ماهی در قفس انجام شود. این توافق فعلا برای دو سد مارون و جره انجام شده است.

او ادامه داد: این توافق بعد از سال ها با سازمان آب و برق خوزستان انجام شده و امیدواریم این روند رو به بهبود و رشد آبزی پروری همچنان در استان ادامه یابد‌.

استاندار خوزستان در پایان افزود: با فراهمسازی زیرساخت ها در ماهشهر، هندیجان، اندیکا، دارخوین، دزفول و گتوند می توانیم شاهد پیشرفت و بهبود در این حوزه باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز