رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان مطرح کرد:

توزیع ماسک انحصاری نیست/کوتاهی صمت در توزیع پارچه ارزان قیمت به کارگاه‌های تولید ماسک محلی

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۳:۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۰۵۹۵۰۲
توزیع ماسک انحصاری نیست/کوتاهی صمت در توزیع پارچه ارزان قیمت به کارگاه‌های تولید ماسک محلی
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان توضیحاتی تبیینی را در خصوص فعالیت کارگاه‌های تولید ماسک در منطقه ارایه داد و از صمت به خاطر کمک نکردن به نجات کارگاه‌های تولید ماسک محلی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، شکراله سلمان‌زاده ظهر امروز ضمن طرح این موضوع اظهار کرد: صنعت و معدن موظف است برای تولیدکنندگان ماسک در منطقه پارچه ارزان قیمت تهیه کند تا آنها بتوانند ماسک ارزان تولید کنند و به قیمت ارزان در اختیار داروخانه‌ها بگذارند.

او گفت: توزیع ماسک انحصاری نیست ولی باید با قیمت مصوب باشد. متاسفانه صمت به جای تلاش برای تهیه پارچه ارزان از مسوولیت خود شانه خالی کرده و تقصیر را به گردن دارو و غذا می‌اندازد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر این مهم که برخی از افراد غیر مطلع بدون دانستن واقعیت‌ها این مشکل را به معاونت دارو و غذا نسبت می‎دهند، افزود: در روزهای بحران کمبود ماسک کارگاه‌های تولید ماسک باید مجوز خود را از غذا و دارو می‌گرفتند که بعد از رفع این بحران، صدور  مجوز یادشده از سوی ستاد کرونای کشور به وزارت صمت و تمدید آن نیز به غذا و داروی استان - نه دانشکده‌های منطقه، داده شد.

او ادامه داد: بعد از این موضوع، صمت تصمیم گرفت که پارچه ارزان قیمت را تنها در اختیار کارگاه‌های صنعتی بگذارد ولی در عین حال ما این مجوز را به داروخانه داده بودیم که ماسک خود را از تمامی محل‌های تولید از جمله کارگاه‌های صنعتی، کارگاه‌های تولید دستی و مراکز توزیع و پخش خریداری کنند که استقبال مردم از تولیدات صنعتی، داروخانه‌ها را به خرید از کارگاه‌های صنعتی تشویق کرد و دانشکده علوم پزشکی آبادان هیچ گونه تبعیضی در این خصوص قایل نشد.

سلمان زاده با بیان این مهم که شرکت های توزیع کننده ماسک در قانون جدید ابلاغ شده باید در سامانه imed ثبت‌ شده باشند، اضافه کرد: ما هیچ گونه مکاتبه‌ای دال بر خرید از یک شرکت خاص نداشته و نداریم.

 

نظر شما