معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد:

بهره برداری از ۱۴۰ میلیارد تومان پروژه در بندر امام طی امسال و سال آینده/تخلیه و بارگیری بیش از ۵۷ میلیون تن کالا از بنادر کشور در سال جاری/اشغال تمام اسکله های مجتمع عظیم بندر امام توسط کشتی های در حال تخلیه و بارگیری

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۲۲:۰۲:۵۵
کد خبر: ۱۰۵۹۷۵۵
بهره برداری از ۱۴۰ میلیارد تومان پروژه در بندر امام طی امسال و سال آینده/تخلیه و بارگیری بیش از ۵۷ میلیون تن کالا از بنادر کشور در سال جاری/اشغال تمام اسکله های مجتمع عظیم بندر امام توسط کشتی های در حال تخلیه و بارگیری
معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: خوشبختانه روند پروژه‌هایی که برای توسعه بندر امام خمینی(ره) در دست اجرا است، به خوبی طی می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محمد راستاد که در راس هیاتی به منظور بازدید از روند پیشرفت احداث پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری امروز به خوزستان سفر کرده بود با حضور در بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: پروژه بهسازی، تعمیر اساسی و تعریض بزرگراه بندر امام خمینی(ره) مربوط به بهبود دسترسی پسکرانه بندر امام خمینی(ره) است و همچنین پروژه‌های احداث جاده کمربندی  بندر امام خمینی(ره) و تقاطع غیر همسطح که منجر به اتصال بزرگراه بندر امام خمینی(ره) به بزرگراه خلیج فارس می‌شود، در عمل به مسوولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در حال اجرا هستند.

او گفت: مجموع اعتبارات این پروژه‌ها بالغ بر۱۴۰ میلیارد تومان است که اغلب بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و بر اساس برنامه زمان‌بندی انتظار می رود بخشی از این پروژه‌ها تا پایان سال و در نهایت این سه پروژه، در خرداد ماه سال آینده تکمیل  و به بهره‌برداری برسند.

معاون وزیر همچنین در خصوص مزایای پروژه های در دست اجرا افزود: با بهره برداری از این پروژه‌ها شرایط بسیار مناسب‌تر و بهتری  برای تردد در بندر امام خمینی(ره) حاصل می‌شود و همچنین به واسطه استفاده از جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره) به آبادان و تقاطع غیر همسطح راه آهن، از بار ترافیکی که بر معابر شهر بندر امام خمینی(ره) تحمیل می شود، کاسته شود و ترددها  به شرایط بسیار مطلوبی برسند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به آغاز عملیات لایروبی در آبراه استراتژیک خورموسی بیان کرد: این پروژه با اعتباری در حدود ۴۲۰ میلیارد تومان، بالغ بر ۵.۳ میلیون تن لایروبی حجم دارد که ارتقای ایمنی و تسهیل تردد کشتی‌های با تناژ بسیار بالا در آبراه خورموسی و واردات کالاهای اساسی و صادرات را به دنبال دارد.

راستاد با اشاره به لزوم بهسازی، اصلاح و تعمیرات زیربناهای بندری، تعمیرات اساسی اسکله‌های ۲۷ تا ۳۴ مجتمع بندری امام خمینی(ره) را در ادامه این روند برشمرد که از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.  

او همچنین از احداث برج کنترل ترافیک دریایی بندر امام خمینی(ره)  با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان خبر داد که به منظور مدیریت ورود و خروج  کشتی ها و ارتقای ایمنی دریانوردی ضرورت دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور میزان تخلیه و بارگیری انواع محموله ها در بنادر کشور از ابتدای سال جاری تا کنون را بیش از ۵۷ میلیون تن برشمرد که ۵.۱۴ میلیون تن آن را واردات غیر نفتی و ۱۶ میلیون دیگر صادرات غیر نفتی تشکیل می دهد و از کل ۵۷ میلیون تن بالغ بر ۱۷ میلیون سهم بندر امام خمینی(ره) است که سهم قابل توجهی را به خود اختصاص  داده است. بخش عمده‌ای از این تخلیه و بارگیری کالاها، معادل ۶.۳ میلیون تن مربوط به کالاهای اساسی است که از ابتدای سال جاری تا کنون در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده است.

راستاد در ادامه افزود: میزان موجودی کالاهای اساسی در حاضر در بندر امام خمینی(ره)  بیش از ۸.۲ میلیون تن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند مطلوب عملیات تخلیه و بارگیری در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره)، اضافه کرد: تمام اسکله های این مجتمع بندری توسط کشتی‌هایی که در حال تخلیه و بارگیری هستند، اشغال است و خدمات بندری و دریایی به صورت شبانه روزی در حال ارایه است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در پایان با اشاره پیشرفت مطلوب پروژه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی  در بندر امام خمینی(ره)، تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها بخشی در زمینه احداث انبارهای نگهداری کالا و بخشی در زمینه  فعالیت های تولیدی  و ایجاد ارزش افزوده انجام می پذیرد. در حین بازدیدی که امروز از پروژه های سرمایه گذاری  داشتم،  خوشبختانه کارگاه های احداثی این پروژه ها فعال  بودند و امیدوارم این مجموعه سرمایه گذاری های بخش خصوصی که بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان است بر سرمایه گذاری قبلی افزوده شود و مزیت های دیگری برای بندر امام خمینی(ره) ایجاد کند.

لازم به ذکر است که مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) دارای ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر، یکی از بزرگ‌ترین بندر فعال ایران است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز