از سوی سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان مطرح شد:

آخرین وضعیت بیماری کرونا در خوزستان/به هیچ زایری اجازه خروج از مرزهای شلمچه و چذابه داده نمی شود

۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۲۰:۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۰۳۰۹
آخرین وضعیت بیماری کرونا در خوزستان/به هیچ زایری اجازه خروج از مرزهای شلمچه و چذابه داده نمی شود
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: متاسفانه شرایط گذشته در حال تکرار شدن است و نگران بازگشت دوران تلخ و پر اضطراب اوج بیماری در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، رضا نجاتی با ابراز نگرانی از احتمال بازگشت دوران تلخ و پر اضطراب اوج بیماری کرونا در خوزستان، اظهار کرد: متاسفانه شرایط گذشته در حال تکرار شدن است. از مردم عزیز استان انتظار داریم توصیه ها را جدی گرفته و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

او گفت: با توجه به شرایطی که در کشور و استان حاکم است همه ما موظفیم دستورالعمل ها را رعایت نماییم تا جان خود و دیگران را حفظ نماییم و از این مرحله سخت و نفس گیر عبور کنیم.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان با تاکید بر اهمیت بسیار و تاثیر بالای استفاده از ماسک در کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ افزود: گر چه استان خوزستان استانی با آب و هوای گرم است اما تحمل گرما قابل تحمل تر این بیماری و از دست رفتن عزیزان است.

مشاور استاندار در پاسخ به سوالی در خصوص شیوه برگزاری آیین اربعین حسینی امسال بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری در منطقه، در ایران و عراق نشست هایی میان مسوولان دو کشور برگزار شد و مسوولان عراق اعلام نمودند امسال با توجه به شیوع کرونا اجازه برگزاری اربعین و مراسم پیاده روی به سوی کربلای معلی را نمی دهند لذا از مردم عزیز انتظار داریم به هیچ عنوان به سمت پایانه ها حرکت نکنند چرا که اجازه خروج به آنها داده نمی شود‌.

نجاتی اضافه کرد: همچنین موکب ها امکان فعالیت در مسیرهای به سمت پایانه های مرزی را ندارند و تنها برخی از موکب ها درون شهرها با رعایت موازین بهداشت اجازه خواهند داشت مواد بهداشتی توزیع کنند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونا در پایان تصریح کرد: امسال همچون سال های گذشته برنامه پیاده روی در سطح شهرستان ها برگزار نخواهد شد و مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش در سطح مساجد با رعایت تهویه، فاصله گذاری و استفاده از ماسک برگزار می شود.

 

 

نظر شما