سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد:

۲ میلیون خوزستانی در معرض ابتلا به کرونا/افزایش مراجعه بیماران جوان و بد حالت به بیمارستان ها/واکسن آنفولانزا هنوز وارد کشور نشده است

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۰:۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۰۶۱۰۱۰
۲ میلیون خوزستانی در معرض ابتلا به کرونا/افزایش مراجعه بیماران جوان و بد حالت به بیمارستان ها/واکسن آنفولانزا هنوز وارد کشور نشده است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: استان خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارد و ۲ میلیون نفر از جمعیت استان در ۶ شهر با وضعیت قرمز ساکن هستند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، فرهاد ابول نژادیان در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: وضعیت استان در حالت هشدار است و ۶ شهرستان نیز در شرایط قرمز قرار دارند که دو میلیون جمعیت ساکن این ۶ شهرستان در معرض ابتلا به کرونا هستند.

او گفت: تلاش بسیاری از سوی ستاد کرونای استان صورت می‌گیرد تا پروتکل های بهداشتی که در حاشیه شهرها کمرنگ شده بود بیشتر مورد توجه قرار گیرد و مردم اهتمام ویژه داشته باشند تا وضعیت به حالت عادی برگردد و بیماران بستری کاهش یابند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: همکاران ما بیماریابی در این شهرستان ها را با جدیت بیشتری انجام می‌دهند و غربالگری با تعداد بیشتری صورت می پذیرد امیدواریم بتوانیم آمار بستری را کاهش دهیم و این آمار بالاتر نرود.

او با اشاره به خدمات بیمارستانی، اضافه کرد: بیمارستان های استان در آماده باش کامل قرار دارند و از نظر تخت های عادی و آی سی یو مشکلی نداریم.

ابول نژادیان تصریح کرد: فشار مضاعفی به همکاران ما در حوزه درمان وارد آمده و وارد خواهد آمد اما همچنان پای کار بوده و خود را خدمتگذار مردم می دانند و کار را با جدیت دنبال می کند، از مردم خواهش می کنیم برای کاهش فشار از دوش کادر درمان رعایت پروتکل ها را با جدیت انجام دهند و استفاده از ماسک که خصوصا در حاشیه شهر کمرنگ شده بود را جزو برنامه‌های خود قرار داده و فاصله‌گذاری ها را بیشتر رعایت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مورد آمار فوتی ها بیان کرد: به لطف خدا آمار فوتی های کرونا در استان تک رقمی است بر همین اساس روز گذشته فقط ۵ نفر براثر این بیماری در استان فوت شدند.

او افزود: این روزها بیماران جوان و بد حالت به بیمارستان مراجعه می کنند و نیاز ما به تخت‌های آی.سی.یو بیشتر شده، البته خوشبختانه تمهیدات لازم را در نظر گرفته ایم و دستگاه های اکسیژن ساز زیادی وارد چرخه کار شده است.

ابول نژادیان ادامه داد: پرستاران استان در مرداد ماه که دوره آرامش بود، تحت آموزش حضوری و غیر حضوری قرار گرفتند و پرستاران آی.سی.یو کار استان را ۱.۷ برابر افزایش داده ایم و انشاء‌الله این پرستاران بتوانند با خدماتی که دیگر پرستاران و پرسنل درمان و مردم می‌دهند، آمار مرگ و میر را پایین بیاورند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص تامین داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی بیان کرد: همه داروهایی که در آخرین پروتکل های روز دنیا هست استفاده می‌شود و دپوی دارویی صورت گرفته و کمبودی در این خصوص نداریم.

 ابول نژادیان در پایان با اشاره به واکسن آنفولانزا، گفت: واکسن آنفولانزا هنوز وارد کشور نشده است، البته سهمیه خوزستان مشخص شده و به محض ورود در فاز اول در اختیار افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماران زمینه ای و پرسنل درمانی قرار خواهد گرفت و در مراحل بعدی در اختیار دیگر افراد قرار می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز