استاندار خوزستان در آیین بهره برداری از فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس آبادان بیان کرد:

خوزستان باغ موزه طبیعی دفاع مقدس است/خود را موظف و مکلف به پاسداری از ارزش های شهدا و دفاع مقدس می دانیم/همه باید تا پایان یافتن محرومیت های آبادان و خرمشهر اهتمام جدی بورزیم

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۲:۵۴:۳۵
کد خبر: ۱۰۶۲۹۲۸
خوزستان باغ موزه طبیعی دفاع مقدس است/خود را موظف و مکلف به پاسداری از ارزش های شهدا و دفاع مقدس می دانیم/همه باید تا پایان یافتن محرومیت های آبادان و خرمشهر اهتمام جدی بورزیم
استاندار خوزستان گفت: قطعاً آبادان و خرمشهر کاستی‌ها و کمبودها و محدودیت‌هایی را با خود حمل می‌کنند و همه باید تا پایان یافتن محرومیت این دو شهر اهتمام جدی بورزیم و به سمت و سوی پایان دادن محرومیت آبادان و خرمشهر حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، ظهر همزمان با بهره برداری از هشت باغ موزه دفاع مقدس در سراسر کشور، با حضور ویدیو کنفرانسی محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سردار عباس یوسفی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، اسمعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، مسوولان استانی، شهری و منطقه ایی، فاز نخست مرکز فرهنگی و دفاع مقدس آبادان به بهره برداری رسید.

استاندار خوزستان در این آیین با اشاره به ویژه گی های باغ موزه بکر و طبیعی دفاع مقدس آبادان نسبت به دیگر باغ موزه های کشور، اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم فاز اول این باغ موزه که از هر نظر جزو طبیعی ترین باغ موزه های دفاع مقدس کشور است را با همکاری دستگاه‌های استانی و شهرستانی افتتاح کنیم.

او با بیان اینکه این مکان قابل قیمت گذاری نیست، به این دلیل که وجب به وجب این سرزمین و شهرهای آبادان و خرمشهر جای خون پاک ترین، نجیب ترین و مقرب ترین این مرز و بوم و بندگان صالح خداست که تبدیل به باغ موزه دفاع مقدس شده است، گفت: نباید از این نظر بگذریم که آبادان و خرمشهر و کل خوزستان باغ موزه های طبیعی دفاع مقدس هستند. هر جای این خاک قدم بگذاریم یک اثر، یک خاطره و یا یک نقش و نگار از هشت سال دفاع مقدس برای ما تداعی می شود.

شریعتی افزود: ما مفتخریم که میراث دار شهدای گرانقدر این مرز و بوم هستیم که جان خود را نثار عزت و حیثیت این کشور و دفاع از آرمان های اسلام، انقلاب و امام عزیز و مقام معظم رهبری نمودند.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: برای ما مایه افتخار است که در عصر این انسان ها زندگی می‌کنیم تا از الطاف آنها بهره مند شویم. قطعاً آبادان و خرمشهر کاستی‌ها و کمبودها و محدودیت‌هایی را با خود حمل می‌کنند اما آنچه در توان بوده است برای رفع کسری ها اقدام شده است و همه باید تا پایان یافتن محرومیت این دو شهر اهتمام جدی بورزیم و به سمت و سوی پایان دادن محرومیت  آبادان و خرمشهر حرکت کنیم.

او گفت: آنچه که بر جای مانده است یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس است که حق زیادی بر این کشور دارند. امیدوارم  دعای این شهدا و روح پاک آنها بتواند به ما در راستای خدمت گذاری به مردم عزیز کشور کمک کند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: انشاالله بتوانیم برای رفع نقصان های آبادان تمام تلاش خود را به کار ببریم. از خداوند می‌خواهیم که در این مسیر به ما توفیق دهد و ما را در مقابل شهیدان ایران اسلامی رو سفید بکند تا بتوانیم بیش از پیش از ارزش‌های دفاع مقدس پاسداری کنیم. امیدوارم که آبادان قهرمان در مسیر توسعه و پیشرفت بیش از پیش موفق و موید باشد.

شریعتی در پایان با بیان اینکه خود را موظف و مکلف به پاسداری از ارزش های شهدا و دفاع مقدس می دانیم، افزود: امروز شاهد بهره برداری از فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس آبادان به همت مسوولین استانی و شهری، سازمان منطقه آزاد اروند هستیم و امیدواریم در آینده نیز فازهای بعدی این باغ موزه طبیعی را تکمیل و افتتاح کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز