استاندار خوزستان مطرح کرد:

مبارزه عشایر جنوب با استعمار بر کسی پوشیده نیست/رژیم بعث عراق در محاسبات خود وطن دوستی مرزنشینان غیور خوزستان را پیش بینی نکرده بود

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۵:۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۰۶۴۹۴۱
مبارزه عشایر جنوب با استعمار بر کسی پوشیده نیست/رژیم بعث عراق در محاسبات خود وطن دوستی مرزنشینان غیور خوزستان را پیش بینی نکرده بود
استاندار در حاشیه همایش نقش عشایر در دفاع مقدس گفت: رژیم بعثی عراق در محاسبات خود پایمردی، وطن دوستی و ایستادگی مرزنشینان و عشایر غیور خوزستان را پیش بینی نکرده بود و این مقاومت عشایر وطن دوست و وفادار ما بود که آنها را زمینگیر کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، غلامرضا شریعتی ظهر امروز یکشنبه ۶ مهرماه در حاشیه همایش نقش عشایر در دوران دفاع مقدس که در محل سالم همایش های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: عشایر ایران و خصوصا جنوب کشور در طول تاریخ دو خط مبارزه داشتند یک خط مبارزه با استبداد و یکی خط مبارزه با استعمار.

او گفت: در خط مبارزه با استبداد همگان از مبارزات همیشگی عشایر غیور لر، عرب، بختیاری و…، با استبداد زمان رضاخان و محمدرضا پهلوی مطلع و شاهد هستند به علت اینکه زمان تاریخی آن نزدیک بوده است.

استاندار خوزستان افزود: مبارزه عشایر جنوب با استعمار هم بر کسی پوشیده نیست و مبارزه عشایر عرب در گمبوعه با انگلیسی ها مبارزه عشایر ما در تنگستان و سایر مبارزات مختلفی که با استعمار داشتند همه و همه نشان از ایستادگی و شجاعت ایثارگری، خداپرستی و میهن دوستی این عشایر عزیز در جنوب است و به همین علت است که از سمت جنوب یک وجب هم از خاک ما جدا نشده است.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: این ایستادگی، پایمردی میهن دوستی و آزادگی و تعلق به یکپارچگی ایران و اسلام در خون عشایر جنوب ریشه دار است.

شریعتی تصریح کرد: وابستگی عشایر به کشور، اسلام و انقلاب در هشت سال دفاع مقدس به ویژه در اوایل حمله ددمنشانه رژیم بعثی به مرزهای جنوبی زبانزد است و این عشایر و قبایل مختلف بودند که نقش بی‌بدیلی ایفا کردند.

او ادامه داد: عراق اگر در محاسبات خود پیش بینی می کرد ظرف چند روز خرمشهر و استان را اشغال می کند به این علت بود که در کشور تازه انقلاب شده بود و مقداری ارتش ایران را از هم گسیخته ارزیابی کرد و تصور می‌کرد برای رسیدن به اهدافش مسیر پیش رو راحت است، اما آنچه معادلات و محاسبات صدام را بر هم زد، مقاومت بی نظیر مرزنشینان و عشایر خوزستان بود که از درک پیشبینی آن عاجز بود و تصور می کرد آنها رگ های مقاومتی ندارند و این معادلات اشتباه بود.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: ایستادگی و پایداری عشایر ما در خرمشهر، آبادان، دشت آزادگان، هویزه، حمیدیه و در شهرهای مختلف استان آنها را زمین‌گیر و متوقف کرد.

استاندار خوزستان در پایان افزود: امروز هم پس از هشت سال دفاع مقدس باز هم عشایر ما همگام با اسلام، انقلاب و کشور در معادلات و برنامه‌های مختلف با همان ایستادگی و تعلق، خوشبختانه در حال خدمت هستند و پایمردی، حضور و مشارکت آنها در جنگ اقتصادی مانند اوایل انقلاب بر کسی پوشیده نیست و این توسعه که در شهرک‌های صنعتی جنوب کشور خرمشهر و آبادان منطقه آزاد در حال شکل‌گیری است از همراهی و کمک عشایر است و امیدواریم این پیوند ناگسستنی عشایر خوزستان و کشور همواره تداوم داشته باشد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز