از سوی مدیر گمرک چذابه؛

اقدامات و دستورالعمل های بهداشتی گمرک مرزی برای مبارزه با کرونا تشریح شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۵:۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۰۶۶۷۱۵
اقدامات و دستورالعمل های بهداشتی گمرک مرزی برای مبارزه با کرونا تشریح شد
مدیر گمرک چذابه اقدامات و دستورالعمل های بهداشتی این گمرک مرزی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، حسن غیبی امروز در تشریح اقدامات انجام شده اظهار کرد: یکی از راه های کاهش مواجهه و قطع زنجیره تماس رعایت فاصله گذاری اجتماعی است؛ همچنین بسیاری از افراد شاغل در پایانه های مرزی در معرض بیماری کووید ۱۹ هستند و محل های کسب و کار یکی از اماکن تجمع محسوب شده که می تواند سبب انتقال بیماری شود.

او گفت: از طرفی حفظ سلامت نیروی کار از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مقررات ویژه ای از طریق فاصله گذاری اجتماعی علاوه بر رعایت اصول بهداشتی برای کاهش مواجهات متناسب با سطح اضطرار و درجه اهمیت فعالیت اقتصادی و صنایع در نظر گرفته شود.

مدیر گمرک چذابه افزود: کاهش مواجهه چهره به چهره کارکنان و استفاده حداکثری از تلفن همراه، شبکه های اجتماعی و ویدیوکنفرانس برای برگزاری جلسات، مواجهه افراد در حداقل زمان ممکن و فاصله یک تا دو متری، اجتناب از تماس افراد با یکدیگر مانند دست دادن، اجتناب از تجمع پرسنل در پایانه، اجتناب از تجمع مسافران در تمامی قسمت ها و شستشوی دست ها به صورت مکرر به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای پرسنل گمرک شلمچه در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی است.

غیبی بیان کرد: غربالگری شاغلان در همه گیری کووید ۱۹، مراقبت از گروه های آسیب پذیر مانند بیماری زمینه ای بیماری قلبی، عروقی، فشارخون، دیابت، بیماران تنفسی یا بیماران با نقض ایمنی مثل شیمی درمانی، بدخیمی ها و پیوند اعضاء، انجام اقدامات کنترلی سلامت محیط و کار و همچنین بازتوانی در شاغلان با سابقه کووید ۱۹ از دیگر اقدامات درنظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: توزیع بروشور آموزشی در گمرک مرزی شلمچه، نصب پوسترهای آموزشی و همچنین نصب بنر و استندهای آموزشی(راه های پیشگیری و مقابله ویروس کرونا) از جمله اقداماتی هستند که در راستای آموزش پرسنل و ارباب رجوع انجام شده است.

مدیر گمرک مرزی چذابه بیان کرد: تامین الکل به منظور ضدعفونی کردن گمرک مرزی شلمچه، ضدعفونی کردن مستمر مرز با الکل، تامین الکل، ژل ضدعفونی، ماسک و دستکش برای پرسنل از دیگر اقدامات انجام شده است.

غیبی افزود: در سالن مسافری پایانه مرزی چذابه نیز اداره بهداشت مستقر و از مسافران ورودی میزان تب و اکسیژن خون آنها را اندازه گیری و در صورت مشاهده علایم بیماری از ورود آنها به کشور جلوگیری می کند.

مدیر گمرک مرزی چذابه در پایان از تمام تاجران و صادرکنندگانی که به مرز چذابه در تردد هستند خواست تا دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و با احترام به فاصله گذاری اجتماعی فعالیت های اقتصادی خود را انجام دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز