استاندار خوزستان ابراز نگرانی کرد:

روند اشغال تخت های بخش و آی سی یو بیمارستان های خوزستان افزایشی است/ امکان افزایش آمار تلفات کرونایی استان

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۵:۴۸:۲۷
کد خبر: ۱۰۶۶۷۳۸
روند اشغال تخت های بخش و آی سی یو بیمارستان های خوزستان افزایشی است/ امکان افزایش آمار تلفات کرونایی استان
استاندار خوزستان گفت: متاسفانه میزان استفاده از ماسک پایین آمده است و تخت های بخش و آی سی یو بیمارستان های خوزستان بیشتر و بیشتر در حال پذیرش بیمار و اشغال شدن هستند و با این روند آمار تلفات ما افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در نشست شورای سلامت استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پیشنهاد بازدید مشترک کارشناسان علوم پزشکی و آبفا از نقاط مشکوک به آلودگی آب پیشنهاد خوبی است. تیم های مشترکی برای این کار تشکیل شود و از نقاط مختلف نمونه برداری صورت بگیرد تا با حضور کارشناسان هر دو دستگاه نتایج و کیفیت آب مورد ارزیابی قرار گیرد و ثبت شود.

او گفت: اگر هم هر بحثی در خصوص چگونگی و نقاط نمونه برداری وجود دارد مطرح شود تا به زبان مشترکی برسیم. البته دانشگاه علوم پزشکی در این حوزه نهاد ناظر است و در این زمینه تردیدی نیست.

استاندار خوزستان افزود: در استان خوزستان در حوزه آب و فاضلاب مشکلات جدی داریم هر چند اقدامات بسیار زیادی شده است و شرایط نسبت به گذشته بهبود یافته است؛ در استان و به ویژه در اهواز کارهای خوبی انجام شده است. اگر مشکلات مطرح می شود نافی تلاش های صورت گرفته توسط دستگاه ها نیست و این زحمات ارزشمند است در عین حال مشکلات هم عنوان می شود.

شریعتی بیان کرد: کار های خیلی خوبی در آب روستایی انجام شده است و برنامه‌هایی در دست اقدام است. قصد داریم برای اکثر روستاهای استان که دچار تنش آبی هستند اقداماتی انجام دهیم و کیفیت و شرایط آب روستایی را بهبود بخشیم. برای آب غدیر هم کارهای خوبی صورت گرفته شده است و اعتباراتی تزریق شده است. در جنوب استان مشکلات آب بیشتر در زمینه کیفیت است اما در قسمت های شمال و شرق استان بیشتر مشکل کمیت داریم که تلاش می کنیم مشکلات را تا جای ممکن کاهش دهیم.

رییس شورای سلامت استان اضافه کرد: در زمینه آلایندگی هوا علاوه بر آلایندگی های صنعتی و فلرهای نفتی معضل حساسیت های تنفسی پس از نخستین بارش های پاییزی ناشی از گرده افشانی درختان کنوکارپوس هم در هشت سال اخیر اضافه شده است و شرایط را نامناسب کرده است. خوشبختانه در زمینه فلرهای نفتی تصمیمات خیلی خوبی گرفته شده است و یا اجرایی شده است یا در حال اجراست و یا تا دو ماه آینده شروع می شود و قراردادی به مبلغ ۳.۲ میلیارد دلار منعقد شده که با اجرای آن حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد فلرهای نفتی در سطح استان جمع‌آوری می‌شود و تبدیل به خوراک برای پتروشیمی ها می شود.

او ادامه داد: در زمینه هرس درختان کنوکارپوس شهرداری اهواز خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری داشته است و انتظار داریم تا امروز که ۷۰ درصد از کار انجام شده است بقیه کار هم به سرعت انجام شود تا قبل از بارش ها به صورت کامل هرس درختان پوشش داده شود. ما از این اقدام در سال های اخیر نتیجه گرفتیم جای تردید و تشکیک علمی در آن نیست و در شورای سلامت استان به تصویب رسیده است.

نماینده عالی دولت در استان افزود: در زمینه بازگشایی مدارس آموزش ها که اکثراً مجازی است و کمتر مدارس دایر هستند اما تاکید می‌کنیم که در همه مناطق برای پیک التور به ویژه برای مدارس مراقبت لازم صورت گیرد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: با توجه به اوج گیری دوباره کرونا از مردم عزیز خواهشمندیم و انتظار داریم نسبت به استفاده از ماسک توجه ویژه داشته باشند و تبلیغ بیشتری در این زمینه شود. متاسفانه میزان استفاده از ماسک پایین آمده است و تخت های بخش و آی سی یو بیمارستان های خوزستان بیشتر و بیشتر در حال پذیرش بیمار و اشغال شدن هستند و با این روند آمار تلفات ما افزایش خواهد یافت.

او اضافه کرد: از مردم می‌خواهم همکاری و همراهی نمایند و سلامت خود، فرزندان، پدر و مادر و جامعه را به خطر نیاندازند و توصیه های خود مراقبتی را بیشتر مراعات کنند و تا جایی که امکان دارد در تجمعات کمتر شرکت کنند. ما به دنبال تعطیل کردن زندگی اجتماعی نیستیم اما باید ملاحظات بهداشتی را رعایت کنیم.

شریعتی در پایان تاکید کرد: برای هرس درختان کنوکارپوس و پیک التور همه دست اندرکاران اهتمام جدی داشته باشند در عین‌حال که کرونا دستور کار اصلی ماست اما در این مقطع این دو موضوع نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

 

نظر شما