معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

مجوز سرمایه گذاری خارجی ۳۰۰ میلیون دلاری در اروند صادر شد/رشد ۴۴ درصدی جذب سرمایه گذاری داخلی نسبت به مدت مشابه سال قبل

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۰۱:۵۹:۱۴
کد خبر: ۱۰۷۴۶۰۰
مجوز سرمایه گذاری خارجی ۳۰۰ میلیون دلاری در اروند صادر شد/رشد ۴۴ درصدی جذب سرمایه گذاری داخلی نسبت به مدت مشابه سال قبل
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از صدور مجوز رسمی سرمایه گذاری خارجی ۳۰۰ میلیون دلاری در منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید علی موسوی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در دویست و چهل و چهارمین نشست هیات سرمایه گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی و با پیگیری های جدی سازمان منطقه آزاد اروند در راستای اجرای ماده شش قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاران خارجی، مجوز جدید سرمایه گذاری خارجی به منظور احداث واحد بزرگ تولیدی، با تایید و امضای وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

او با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری خارجی در تراز تجاری و توسعه اقتصادی گفت: حمایت از حضور و فعالیت سرمایه گذاران خارجی از مهمترین شاخص ها و اولویت ها در سازمان منطقه آزاد اروند است و ما با همت متخصصین و کارشناسان با تجربه و توانمند، موفق به جذب سرمایه گذار و منابع در منطقه آزاد اروند شده ایم.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: طرح پروژه سرمایه گذاری خارجی در خصوص احداث واحد بزرگ تولیدی مواد معدنی است که به تصویب سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، وابسته به وزارت اقتصاد و دارایی رسیده است.

موسوی گفت: با راه انداری این پروژه بزرگ صنعتی، زمینه اشتغال برای ۵۰۰ نفر در منطقه آزاد اروند فراهم خواهد شد.

جذب بیش از ۴۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی طی شش ماه نخست امسال

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه به رغم تمام مشکلاتی که در دنیا، کشور، استان و منطقه به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ و همچنین فشارهای آمریکا به لحاظ تحریم های ظالمانه وجود دارد، وضعیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند مطلوب است، بیان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری و با عنایت به شعار سال جهش تولید با تدابیری که در سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص جذب سرمایه گذار اندیشیده شده است بعد از عملکرد مناسبی که در سال رونق تولید در این منطقه اجرایی شد، موفق به پیشرفت در جذب سرمایه گذاری داخلی نسبت به سال گذشته شدیم.

او میزان سرمایه گذاری داخلی در شش ماه نخست سال جاری را هشت هزار میلیارد ریال برشمرد و اضافه کرد: این میزان سرمایه گذاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود ۴۴ درصد رشد را در منطقه نشان می دهد.

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: اکثر این سرمایه گذاری ها در بخش های مختلف صنعتی، بازرگانی، خدماتی و تجاری بوده که توسط بخش خصوصی انجام شده و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم این روند رشد را حفظ نماییم.

موسوی با اشاره به اینکه در سال جاری به رغم تشدید تحریم های ظالمانه و فشارهای زیادی که از جانب کشورهای غربی و آمریکا بر ما تحمیل شد، افزود: خوشبختانه در جذب سرمایه گذاری خارجی موفق بودیم، در شش ماه نخست سال جاری میزان ۴۸/۵ میلیون دلار میزان سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند را داشتیم که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته یک و نیم میلیون دلار بود.

لازم به ذکر است که سرمایه گذاران خارجی متعددی در منطقه آزاد اروند در حال فعالیت بوده، اما تنها برخی از این سرمایه گذاران به منظور بهره برداری از منافع قانون حمایت از سرمایه گذاری خارجی و اخذ تضامین رسمی دولتی درخواست ثبت و تایید رسمی و صدور مجوز سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران را دارند که با طی نمودن فرآیند اداری مورد نظر و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند به این مهم دست می یابند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز