در نشست ستاد پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب خوانی خوزستان مطرح شد:

انتخاب کتاب بدون توجه به نیازهای بومی هر استان از مشکلات باشگاه‌های کتاب خوانی است/شبکه شاد فضایی مناسب برای ترویج و گسترش کتاب خوانی بین کودکان و نوجوانان

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۱:۰۵:۲۹
کد خبر: ۱۰۷۶۲۵۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: یکی از موانع موجود در باشگاه‌های کتاب خوانی، انتخاب کتاب بدون توجه به نیازهای بومی هر استان و شهرستان است و لیست کتاب‌های منتخب جام باشگاه‌ها برای همه استان‌ها یکسان ارایه می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محمد جوروند در نشست ستاد پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب خوانی که در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: کتاب و کتاب خوانی در پرورش، تربیت روح و تعالی انسان بی‌نهایت تاثیرگذار است و اتفاق خوبِ تشکیل باشگاه‌های کتاب خوانی این خلا را پر کرده است.

او با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۳۰۰ باشگاه کتاب خوانی در خوزستان فعالیت می‌کنند، گفت: در پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب خوانی در تلاش هستیم که فعالیت باشگاه‌ها با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد توسعه بیشتری پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: یکی از موانع موجود در باشگاه‌های کتاب خوانی انتخاب کتاب بدون توجه به نیازهای بومی هر استان و شهرستان است و لیست کتاب‌های منتخب جام باشگاه‌ها برای همه استان‌ها یکسان ارایه می‌شود.

جوروند بیان کرد: خوزستان با وجود تنوع قومیت‌ها، گرایش‌های مطالعاتی متفاوتی نسبت به سایر استان‌ها دارد. بر اساس تجربه خودم در حوزه فرهنگ و هنر، می‌گویم که هر شهر این استان در یک حوزه تخصصی حرف برای گفتن دارد. به طور مثال در شهرستان شوش شعر از جایگاه ویژه ای و به عنوان شهر شعر شناخته شده است. آبادان شهر تئاتر و خرمشهر شهر شعر عربی و... به همین منوال شهرهای دیگر نیز در یک حوزه خاص فعالیت چشم‌گیری دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان تخصیص اعتبار به منظور خرید کتاب باشگاه‌های کتاب خوانی را یکی از اقدامات تاثیرگذار در پیشبرد اهداف باشگاه‌ها برشمرد و اضافه کرد: در بخش خرید کتاب و ثبت نام کتاب فروشی‌های عضو طرح باید مجدد بازنگری شده و اعتبار خرید کتاب‌های حمایتی در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

شبکه شاد بستر مناسبی برای ترویج و گسترش کتاب خوانی کودکان و نوجوانان است

در این نشست رییس اداره فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان نیز اظهار کرد: در طرح جام باشگاه‌های کتاب خوانی، جامعه هدف کودکان و نوجوانان را دانش آموزان در بر می‌گیرد و تاکید و تلاش این اداره‌کل، اطلاع رسانی ویژه شیوه نامه پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب خوانی در کل مدارس استان است.

اسفندیار صمیمی‌فر افزود: با مجازی شدن آموزش دانش آموزان در فضای شبکه شاد نیاز به مطالعه، ترویج و گسترش کتاب خوانی در بستر مجازی برای کودکان و نوجوانان بیش از گذشته ایجاد شده و اهتمام جدی‌تری می‌طلبد که با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب قدم‌های مثبتی در این زمینه برداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز