استاندار خوزستان مطرح کرد:

قدرت سرایت ویروس جهش یافته کرونا اروپایی افزایش یافته است/اعمال دستورالعمل های شهرهای پر خطر برای مسجدسلیمان/رعایت دستورالعمل های بهداشتی فقط با سفارش و توصیه امکانپذیر نیست/از تصمیمات خلق الساعه پرهیز شود

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۹:۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۷۶۸۰
قدرت سرایت ویروس جهش یافته کرونا اروپایی افزایش یافته است/اعمال دستورالعمل های شهرهای پر خطر برای مسجدسلیمان/رعایت دستورالعمل های بهداشتی فقط با سفارش و توصیه امکانپذیر نیست/از تصمیمات خلق الساعه پرهیز شود
استاندار خوزستان با بیان اینکه قدرت سرایت کرونا با ورود گونه جهش یافته اروپایی ویروس افزایش یافته است گفت: رعایت پروتکلهای بهداشتی صرفا با سفارش و توصیه امکانپذیر نیست و باید با جدیت مقررات را اعمال نماییم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز سوم آبان ماه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ستاد ملی در رابطه با ۴۶ شهرستان پر خطر تصمیم گیری می کند که از دوشنبه ابلاغ می شود و آنچه که تصمیم‌گیری شود ما اعمال می‌کنیم.

او گفت: البته مسوولان بهداشت و درمان مسجدسلیمان به من اعلام کردند که تعداد بیماران ما شامل لالی و اندیکا نیز می‌شود اما تعداد مبتلایان بر جمعیت مسجدسلیمان تقسیم می‌شود و در صورتی که بر مجموع جمعیت این سه شهرستان تقسیم شود مسجدسلیمان از زمره شهرهای آلوده خارج می شود که قرار شد دانشگاه علوم پزشکی این موضوع را بررسی نماید.

استاندار خوزستان افزود: در عین حال دستورالعمل های شهرهای پرخطر را برای شهرستان مسجدسلیمان اعمال می کنیم تا دانشگاه علوم پزشکی بررسی خود را انجام دهد.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: در خصوص سایر موارد تصمیم گیری شد که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری فرمانداران به صورت ویژه تر مراقبت نمایند و تیم های بازرسی تشکیل دهند و نظارت جدی داشته باشند.

رییس شورای تامین خوزستان با بیان اینکه بسیج نیروهای جوان هم برای انجام امور مورد نیاز در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: مقرر شد با جدیت از تشییع جنازه و مراسم عروسی جلوگیری شود و زیارت اهل قبور تا جایی که امکان دارد بسته باشد تشییع جنازه ها خیلی محدود برگزار شود که این بر عهده فرمانداران و نیروی انتظامی و دادستان هاست است و هر کس غیر از این عمل کند، تخلف کرده است.

رییس ستاد استانی مقابله با کرونا خوزستان اضافه کرد: باید ضوابط و مقررات را برای این بیماری اپیدمی با جدیت دنبال کنیم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی صرفا با سفارش و توصیه امکان‌پذیر نیست و باید محکم مطابق مقررات عمل کنیم تا این ویروس را کنترل و مدیریت کنیم و شرایط را برای پیشبرد امور در آینده فراهم کنیم.

رییس شورای سلامت خوزستان گفت: ویروس قدرت انتقال بیشتری یافته است و نوع جهش یافته اروپایی آن وارد شده است که مراقبت بیشتر ما را می‌طلبد.

شریعتی افزود: تاکید شد تصمیمات خلق الساعه گرفته نشود و دانشگاه در این مسیر باشد و کار کارشناسی بکند تا ما در کمیسیون اجتماعی امنیتی و ستاد استانی تصمیم گیری کنیم.

استاندار خوزستان در پایان اضافه کرد: شهرستان های ایذه و آبادان هم تجربه های موفقی داشتند و بنا شد سایر شهرستان‌ها هم بررسی کنند و در صورت امکان این تجربیات را اعمال نمایند.

 

 

 

نظر شما