رییس کمیته روابط عمومی انجمن او-اسپرت کشور در گفت و گو با برنا مطرح کرد:

ورزش بانوان در جامعه با محدودیت های فراوانی رو برو است/ دولت ها در توسعه ورزش بانوان نقشی انکارناپذیر دارند/ وزارت ورزش و جوانان در حوزه بانوان گام های مطلوبی برداشته است

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۵:۲۸:۳۲
کد خبر: ۱۰۷۸۳۹۴
ورزش بانوان در جامعه با محدودیت های فراوانی رو برو است/ دولت ها در توسعه ورزش بانوان نقشی انکارناپذیر دارند/ وزارت ورزش و جوانان در حوزه بانوان گام های مطلوبی برداشته است
رییس کمیته روابط عمومی انجمن او-اسپرت کشور گفت: ورزش بانوان با چالش ها و محدودیت هایی در جامعه رو برو است و در صورتی که دولت ها در راستای رفع این موانع تلاش کنند شاهد جامعه ای پویا تر و سالم تر خواهیم شد چرا که زنان علاوه بر اینکه نیمی از جامعه هستند نقشی تربیتی در هر جامعی را نیز ایفا می کنند.

دنیا قابضی امروز در گفت وگو با خبرنگار برنا از اهواز اظهار کرد: محدودیت ها در ورزش بانوان آسیب های متعدد اجتماعی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی اخلاقی در جامعه به وجود خواهد آورد.

او گفت: زنان و مادران زیرساخت توسعه یک جامعه هستند که با تربیت همسران و فرزندان خود در شکل گیری یک جامعه متمدن و توسعه محور یا جامعه بزهکار نقش موثر و مستقیم دارند.

سرپرست انجمن ورزشی او-اسپرت در استان خوزستان با اشاره به نقش ورزش در سلامت جامعه، افزود: ورزش علاوه بر جسم، بر روح افراد هم تاثیر گذار بوده و اگر زنان ما ورزشکار باشند قطعا نسل های آینده افرادی با روحیه، چابک و بانشاط و پرورش یافته هستند و در نتیجه جامعه ای پویا، با نشاط و سالم را می آفرینند.

رییس کمیته روابط عمومی انجمن او-اسپرت کشور با اشاره به اینکه متاسفانه در جامعه ایرانی محدودیت های بسیاری در حوزه ورزش بانوان وجود دارد، اضافه کرد: نگرش های غلطی در خصوص رشته های نوین ورزشی و مورد علاقه بانوان وجود دارد، برای نمونه رشته های رزمی یا نشاط آور و شاد، پوشش رسانه ای داده نمی شود و این به علت محدودیت های اندیشه نسبت به فعالیت بانوان در این رشته ها است.

قابضی ادامه داد: هنگامی که ورزش های بانوان پوشش رسانه ای داده نشود معارفه رشته ها و جذب زنان به حوزه ورزش و گرایش آنها سیر نزولی پیدا خواهد کرد.

سرپرست انجمن ورزشی او-اسپرت در استان خوزستان با اشاره به تاثیرات این محدودیت ها اظهار کرد: همین ممنوعیت ها و محدودیت ها باعث می شود که سلب انگیزه در جامعه زنان برای فعالیت های ورزشی صورت گیرد و در نتیجه وقتی مادر یک خانواده روحیه ی شادابی نداشته باشد، قطعا جامعه هم رو به افسردگی و گاها بزهکاری و خشونت خواهد رفت.

او تصریح کرد: وقتی که نگرش ها نسبت به حضور زنان در ورزش کم باشه قطعا مناصب مدیریتی هم میزبان خوبی نخواهند بود و میدان ابراز توانمندی بانوان در مدیریت های ورزشی هم گرفته خواهد شد.

رییس کمیته روابط عمومی انجمن او-اسپرت کشور نقش دولت ها در ورزش را انکار ناپذیر دانست و بیان کرد: دولت ها بالاخص اداره ورزش جوانان باید اهمیت و اهتمام بیشتری در توسعه ورزش بانوان که سازندگان ساختار یک جامعه هستند داشته باشند.

سرپرست انجمن ورزشی او-اسپرت خوزستان گفت: در صورت فراهم آوردن امکانات رفاهی ورزشی و همچنین حمایت های حاکمیتی در حوزه ورزش بانوان، به جذب و پرورش زنان ورزشکار کمک شده و در نهایت شاهد جامعه سالم تر خواهیم بود.

قابضی به اقدامات چند سال اخیر دولت در حوزه بانوان اشاره و اظهار کرد: با توجه به درصد مشارکت بانوان در مناسب مدیریتی و حوزه ورزشی در این دوره می توان آینده ای رو به رشد در حوزه ورزش بانوان را تصور نمود.

رییس کمیته روابط عمومی انجمن او-اسپرت کشور مدیریت فعلی را نسبت به مدیریت های قبلی وزارت ورزش و جوانان پویا تر دانست و تصریح کرد: حضور بانوان در سطح معاونت وزارت و مدیرکلی ادارات هم گویای افزایش درصد مشارکت بانوان در مناصب مدیریتی است و با احترام به توانمندی های بانوان و حذف نگرش های منفی و احساسی که نسبت به این قشر است، آینده خوبی را برای جامعه زنان می توان متصور شد.

قابضی در پایان، گفت: امید است که دولت های بعدی هم توجه بیشتری به جامعه بانوان داشته باشند چرا که بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و با توجه به نقش آفرینی شان در تربیت جامعه باید شرایط رفاهی، مدیریتی و آموزشی را برایشان ایجاد نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز