مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان خواستار شد:

ضرورت تعیین بودجه مشخص و امکانات فنی برای مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی خوزستان/لزوم افزایش اختیارات استانی برای تسریع در تعیین تکلیف اموال

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۱۷:۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۰۷۹۹۹۱
ضرورت تعیین بودجه مشخص و امکانات فنی برای مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی خوزستان/لزوم افزایش اختیارات استانی برای تسریع در تعیین تکلیف اموال
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان در مراسم تودیع و معارفه مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان که با حضور جمعی از مقامات استانی و مسوولان سازمان اموال تملیکی کشور برگزار شد، خواستار بودجه مشخص برای انجام بهتر وظایف در استان شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محسن کاویانی در مراسم تودیع و معارفه مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خوب و مؤثر فریبرز گرگی زاده در طول تصدی مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی خوزستان، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا این مراسم در کوتاه ترین زمان ممکن و همچنین با حضور تعداد معدودی از همکاران برگزار شده است تا پروتکل های بهداشتی هم رعایت شود.

او با اشاره به وظایف سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و مشکلات آنها گفت: وظایف مهمی بر عهده این دستگاه  است که در برخی موارد با دید انتقادی به آن نگاه می شود و در برخی از موارد برای انجام این وظایف و تعیین تکلیف اموال مکشوفه استان اختیار قانونی ندارند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان افزود: نقشی که سازمان در استان ها در خصوص اموال و تعیین تکلیف آنها دارد، از حساسیت بالایی برخوردار است چون اموال متعلق به مردم و شاید در فاز بعدی در تملک دولت قرار بگیرد و فرآیند فروش برای آن اجرا شود.

نماینده وزیر در امور اقتصاد و دارایی خوزستان بیان کرد: کسانی که از بیرون به مجموعه نگاه می کنند نگاه انتقادی برای تسریع در فروش و آسان بودن کار را دارند؛ انجام این کارها فرآیندهای بسیاری دارد که شاید یکی از ایرادات وارده نیز زمان بردن فرآیندها باشد.

کاویانی اضافه کرد: وزارت بهداشت فقط برای سه قلم کالای تملیکی نظر می دهد در صورتی که سازمان بر اساس قانون بسیاری از کالاها را ضبط می کند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان توضیح داد: دستگاه های کاشف نیز هر کالایی که به ظن قاچاق باشد را توقیف و به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل می دهد که یکی از مشکلات دستگاه های تابعه در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ضعف قوانین و همین ظن قاچاق است؛ مثلا کالایی در چند استان طی مسیر می کند ولی در پل مبادی خوزستان، توسط برخی نهادهای قانونی و قضایی به عنوان کالای قاچاق ضبط می شود این موضوع ضعف ها و مشکلاتی را به دنبال دارد.

او ادامه داد: این موضوع ضعف قانون به وزیر اقتصاد منتقل و دبیری ظن قاچاق به صورت کشوری به خودمان تفویض اختیار شد که در کمیته بهبود فضای کسب و کار در معاونت اقتصادی برای رفع اشکالات احتمالی در این زمینه اقدامات لازم را پیش بینی می کنیم.

نماینده وزیر در امور اقتصاد و دارایی خوزستان با بیان اینکه خوشبختانه طی یک سال اخیر در استان خوزستان با همکاری تعزیرات روند صدور آرا سرعت بیشتری گرفت، اضافه کرد: کار در این سازمان سخت است چون بخشی از اختیارات و وظایف در اختیار خود سازمان نیست؛ سازمان حسابرسی، بازرسی و بسیاری از نهادهای دیگر به صورت مستمر از وجود کالاهای بسیار در انبار اموال تملیکی طرح سوال می کنند.

او اظهار کرد: اختیارات استانی باید افزایش پیدا کند که مدیر استانی امکان تعیین تکلیف در همین استان را داشته باشد؛ بسیاری از اختیارات در مرکز نهفته و متمرکز شده ولی این تفویض اختیارات به استان برای کالاهای با قیمت کم از مکاتبات بسیار و زمان بر بودن اقدامات جلوگیری می کند.

کاویانی بیان کرد: به عنوان نمونه لاستیک هایی که پنج سال از نگهداری آن گذشته و تاریخ مصرف هم ندارند یا خوراکی هایی مثل زیتون که تاریخ آنها منقضی می شوند؛ تعیین تکلیف برای برخی از این کالاها بهتر است که به استان تفویض شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان در پایان با پیشنهاد و درخواست تعیین بودجه برای مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی خوزستان بیان کرد: ملکی که در اختیار این مدیریت در استان قرار دارد نیز باید با تبدیل به احسن جایگزین ملک دیگری شود چون ملک فعلی در شان یک ساختمان اداری نیست؛ همچنین انبارهای جدید باید به آنها واگذار شود.

 

نظر شما