استاندار خوزستان مطرح کرد:

امسال گرفتار آب گرفتگی های مشابه سال گذشته نخواهیم شد/رفع آب گرفتگی های اهواز و کارون نیازمند اقدامات زیرساختی است

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۳:۳۹:۳۵
کد خبر: ۱۰۸۱۲۹۵
امسال گرفتار آب گرفتگی های مشابه سال گذشته نخواهیم شد/رفع آب گرفتگی های اهواز و کارون نیازمند اقدامات زیرساختی است
استاندار خوزستان در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به اقدامات اساسی و مطالعه شده در مناطق مختلف اهواز و شهرستان کارون گفت: به دلیل بروز رسانی و انجام اقدامات اساسی و لایروبی های گسترده در مناطقی همچون شهرک دانشگاه و پیچوار و همچنین شهرک امام رضا(ع)، منطقه گاومیش آباد و درویشیه در شهرستان کارون بی شک اگر با بارندگی ای حتی به شدت بارش های سال گذشته مواجه شویم، شاهد شرایط آب گرفتگی همچون سال گذشته نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز ۱۱ آبان ماه جاری در جلسه شورای برنامه ریزی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان اینکه در این جلسه مباحث مختلف روز استان مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: نکات بسیاری اعم از ارایه گزارش هایی در رابطه با مباحث مطالعاتی استان پیرامون بحران های پیش روی خوزستان و شرایطی که ممکن است استان با آنها روبرو شود به دانشگاه شهید چمران واگذار شد.

او گفت: همچنین موضوع جمع آوری آب های سطحی و اقدامات لازم در نقاط بحرانی که توسط شهرداری اهواز، کارون و شرکت آبفا انجام شد به دلیل تغییرات بسیار در حوزه های مختلف نیازمند به روز رسانی است که پیرو این مورد الزام شد تا شهرداری طرح جامع جمع آوری آب های سطحی را تا پایان سال بروز رسانی کرده تا با ارایه آن در سال آینده بتوان تصمیماتی اتخاذ کرد.

استاندار خوزستان افزود: اجرای استاندارد طرح جامع جمع آوری آب های سطحی اهواز به دلیل نیازمند بودن به بودجه ای در حدود هشت الی ۹ هزار میلیارد تومان با در نظر گرفتن نرخ روز خارج از عهده شهرداری است و در صورتی که این طرح به عنوان یکی از مشکلات اساسی اهواز و استان شناخته شود می توان همچون مبحث فاینانس تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز هزینه های مورد نیاز برای انجام و اجرای طرح را به صورت کشوری تامین کرد.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: با انجام این کار می توان شاهد کاهش تماس های مردمی در رابطه با مشکل آب های سطحی و رسیدن به وضعیت استاندارد کشوری و حتی تجربه شرایطی بهتر از وضعیت سایر استان های کشور شد.

شریعتی با اشاره به اقدامات اساسی و مطالعه شده صورت گرفته در نقاط مختلف اهواز و شهرستان کارون از سوی آب و فاضلاب و یا مشارکت این شرکت با شهرداری در رابطه با مشکل آب های سطحی، اضافه کرد: به دلیل به روز رسانی و انجام اقدامات اساسی و لایروبی های گسترده در مناطقی همچون شهرک دانشگاه و پیچوار و همچنین شهرک امام رضا(ع)، منطقه گاومیش آباد و درویشیه در شهرستان کارون بی شک اگر با بارندگی ای حتی به شدت بارش های سال گذشته مواجه شویم، شاهد شرایط آبگرفتگی همچون سال گذشته نخواهیم بود.

او گفت: این اقدامات با وجود جلب رضایتمندی مردم و کارهای خوبی که در نقاط مختلف اهواز و شهرستان کارون انجام شده، صرفا حکم مُسَکن را دارد و مناطق یاد شده نیازمند اقدامات اساسی و زیرساختی به منظور رفع کامل مشکل آب گرفتگی سطحی هستند.

استاندار خوزستان در پایان افزود: تاکید می کنم تمامی این پروژه ها قبل از آغاز بارندگی تکمیل شود تا مردم بتوانند شاهد نتیجه تلاش های شبانه روزی و عدم آب گرفتگی معابر در سطح شهر باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز