توصیه‌های رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص جلوگیری و یا کاهش مشکلات تنفسی ناشی از بارش‌های پاییزی

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۳۶:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۲۶۵۵
توصیه‌های رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص جلوگیری و یا کاهش مشکلات تنفسی ناشی از بارش‌های پاییزی
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با توجه به در پیش بودن اولین بارش‌های پاییزی، برای پیشگیری از ابتلا به مشکلات تنفسی، توصیه‌هایی را ارایه کرد.

شکر الله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا از آبادان، با اشاره به بروز مشکلات تنفسی همزمان با نخستین بارش‌های پاییزی در سال‌های گذشته، اظهار کرد: احتمال ایجاد مشکل تنفسی در پی نخستین بارش پاییزی برای افرادی که سابقه آلرژی یا تنگی‌نفس دارند، بیشتر است.

او با اشاره به لزوم هرس درختان کنوکارپوس به منظور پیشگیری از مشکلات تنفسی هنگام نخستین بارش‌های پاییزی گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها در شهرستان های تابعه این دانشکده در انجام هرس درختان، شهروندان هنگام نخستین بارش‌های پاییزی دچار مشکلات تنفسی نشوند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: افرادی که سابقه آلرژی یا تنگی‌نفس دارند بیشتر احتمال دارد که هنگام نخستین بارش پاییزی دچار مشکلات تنفسی شوند لذا باید داروهای خود و اسپری تنگی‌نفس را همراه داشته باشند و در صورتی که در معرض تماس با باران قرار بگیرند از اسپری استفاده کنند تا از حمله تنفسی پیشگیری کنند.

سلمان زاده بیان کرد: در صورت ضرورت برای خروج از منزل و قرار گرفتن در محیط باز هنگام بارش باران، حتما ماسک مناسب(از نوع N95) مورد استفاده قرار گیرد، در صورت عدم دسترسی به ماسک، از دستمال یا پارچه‌ی تمیز و مرطوب استفاده شود و در صورت امکان سریعا به یک محل بسته بروند.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان اضافه کرد: مشکل تنفسی تنها برای افرادی که زمینه آلرژی یا مشکل تنفسی دارند پیش نمی‌آید بلکه  ممکن است این مشکل برای افراد سالم نیز پیش بیاید بنابراین توصیه می‌شود هنگام بارش در صورتی که کار ضروری ندارید از منزل خارج نشوید.

او ادامه داد: افرادی که سابقه مشکلات تنفسی دارند، باید داروهای خود را طبق نظر پزشک مصرف کنند و هنگام بارندگی از منزل خارج نشوند و از باز کردن پنجره‌ها خودداری کنند. برای مراقبت از گروه های حساس از جمله کودکان، سالمندان، بیماران قلبی عروقی و بیماران ریوی در این شرایط، حتما توصیه‌های به بهداشتی و پیشگیرانه عمل کنید.

این پزشک متخصص افزود: از ورزش در هوای بارانی خودداری کنید و تاکید می‌شود چنانچه در بارندگی قصد خارج شدن از منزل را ندارید، پنجره ها را ببندید زیرا در صورت باز بودن پنجره ها هنگام بارش باران، امکان بروز مشکل تنفسی برای افراد وجود دارد.

سلمان زاده بیان کرد: افرادی که سابقه آسم یا مشکلات تنفسی دارند، مواد غذایی که موجب تشدید وضعیت آنها می‌شود را مصرف نکنند؛ گوجه فرنگی، فلفل قرمز، زعفران، غذاهای شور، غذاهای دریایی، نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار، شکلات و شیرینی از جمله این مواد هستند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان اضافه کرد: افرادی که دارای سابقه تنگی نفس و اختلالات تنفسی هستند چنانچه پس از بارش باران دچار مشکلات تنفسی شدند ضمن اینکه توصیه می‌شود خونسردی خود را حفظ کنند و دچار استرس نشوند؛ در صورت نیاز می‌توانند با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند یا اگر داروهایی را پزشک به این منظور تجویز کرده است، آن ها را مصرف کنند. این افراد به هنگام خارج شدن از منزل نیز حتما از ماسک‌های مناسب استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز