در قالب سیزدهمین پروژه جهش تولید در سرزمین فتح؛

نخستین واحد تولیدی نان صنعتی در منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۹:۰۵:۵۵
کد خبر: ۱۰۸۲۸۸۹
نخستین واحد تولیدی نان صنعتی در منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید
معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: نخستین واحد تولیدی نان صنعتی در منطقه آزاد اروند در قالب افتتاح سیزدهمین پروژه از نهضت"جهش تولید در سرزمین فتح " به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، سید علی موسوی امشب در مراسم بهره برداری از واحد تولیدی تولیدی نان صنعتی در شهرک صنعتی خرمشهر، با بیان اینکه این واحد تولیدی با اعتبار ۷۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید، اظهار کرد: در این کارخانه ۱۲ نوع کیک، کلوچه و نان حجیم و غیر حجیم تولید می شود.

او گفت: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۸۵ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شد.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: رویکرد ما توسعه واحدهای تولید نان صنعتی است زیرا تولید نان به صورت سنتی ضایعات فراوانی را به همراه دارد در حالی که اگر نان به صورت صنعتی تولید شود هم به لحاظ فرآیندی قابلیت تولید انبوه دارد و هم تکرار پذیری کیفیت مناسب را در پی دارد.

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند ویژگی های عمده این واحد صنعتی را بهره گیری از فرآیند تخمیر در تولید محصولات بر پایه آسیاب کامل غلات و آسیاب گندم بدون سبوس گیری اعلام کرد و افزود: این مهم باعث می شود فیبرهای غذایی موجود در آرد به صورت کامل حفظ شود و به عنوان یکی از مهمترین ترکیبات سلامتی در رژیم غذایی انسان مورد استفاده قرار گیرد.

موسوی میزان تولیدی نان حجیم و غیر حجیم در این واحد تولیدی را ‌۲۴ تن در سال برشمرد و بیان کرد: ۲۰ درصد ضایعات تولید نان سنتی در کشور وجود دارد که با افتتاح این واحد صنعتی ضایعات و هزینه ها کاهش خواهد یافت همچنین ضایعات نان، کاهش قیمت تمام شده نان تولیدی در مقایسه با نان سنتی، کامل بودن ترکیبات سلامتی در تولید و تولید انبوه در بسته بندی های با کیفیت از اهداف راه اندازی این واحد است.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در پایان افزود: با بهره برداری از این واحد تولیدی علاوه بر اشتغال مستقیم، از طریق شبکه فروش و توزیع در فروشگاه های زنجیره ای نیز شاهد اشتغالزایی خواهیم شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز