مدیرکل امور سیاسی‌، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان تاکید کرد:

اخراج کارگران هفت تپه به دستور استاندار تکذیب می‌شود/استانداری همیشه مانع اخراج کارگران بوده است

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۰:۴۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۸۳۷۰۲
اخراج کارگران هفت تپه به دستور استاندار تکذیب می‌شود/استانداری همیشه مانع اخراج کارگران بوده است
مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان گفت: استاندار خوزستان نه تنها دستوری برای اخراج کارگران نداده بلکه تا کنون بارها از حقوق آنها دفاع و بر جلوگیری دستگاه های مربوطه از اخراج کارگران بر اساس موازین قانونی تاکید نموده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، ناظم ثبوتی امروز در خصوص مسایل اخیر کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه اظهار کرد: با وجود آنکه اتفاقات رخ داده در شرکت نیشکر هفت تپه موضوعی داخلی بوده و کارفرمای شرکت، بخش خصوصی است و استانداری خوزستان دخالتی در امورات داخلی این شرکت ندارد، اما بارها بر عدم اخراج کارگران تاکید کرده ایم.

او با تکذیب دستور یا دخالت استانداری در اخراج کارگران گفت: این قبیل موضوعات در بخش خصوصی ربطی به استانداری ندارد و ما همه کارگران عزیز و کارفرمایان را به رعایت قانون فرا می‌خوانیم.

دبیر کمیسیون کارگری استان خوزستان افزود: با توجه به تاکید استاندار، ما در کمیسیون کارگری استان بر عدم اخراج کارگران و رعایت حقوق و مطالبات آنها تاکید و به دستگاه‌های ذیربط نیز اعلام نموده ایم در چارچوب قانون از حقوق کارگران دفاع نموده و مراتب به کارفرمایان از جمله در شرکت نیشکر هفت تپه اعلام شود.

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان با تکذیب اخراج کارگران بیان کرد: استاندار خوزستان نه تنها دستوری برای اخراج کارگران نداده بلکه تا کنون بارها از حقوق آنها دفاع و بر جلوگیری دستگاه های مربوطه از اخراج کارگران بر اساس موازین  قانونی تاکید نموده است.

او در عین حال با اشاره به برخی وقایع در شرکت نیشکر هفت تپه و برخورد فیزیکی با یکی از مدیران اضافه کرد: همه باید قانون را رعایت کنند و در قبال اقدامات و رفتارشان در نزد قانون پاسخگو باشند به ویژه اگر شاکی خصوصی داشته باشند، و پسندیده است که اخبار و انتشار مطالب در فضای مجازی توسط کسانی که مسوولیت قانونی دارند و اظهارات آنها می تواند نظم عمومی استان را تحت شعاع قرار دهد و براساس اخبار دریافتی از مبادی رسمی و قانونی باشد تا این گونه اظهار نظرها خوراک رسانه های بیگانه نشود.

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان در پایان تصریح کرد: متاسفانه ادبیات به کار رفته در اظهارات برخی نمایندگان که به ظاهر به آداب اسلامی و انقلابی نزدیک هستند تداعی کننده تهمت و افترا بوده و قرار گرفتن در جایگاه قضایی و اظهارنظر های غیر مستند و فاقد ادله، نه تنها کمکی به بهبود فضای کشور و به ویژه موضوع کارگران هفت تپه نمی کند بلکه شائبه تبلیغاتی بودن و هجمه به کارگزاران نظام و دخالت بدون اطلاع در حوزه های انتخابیه نمایندگان استان که الحمدالله خود پیگیر امور کارگری هستند و از جزییات امور نیز مطلع هستند، می شود.

 

نظر شما