به کمک کارشناسان فوریت‌های پزشکی؛

دختر و پسر عجول شادگانی و خرمشهری در خانه به دنیا آمدند

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۴:۴۱:۱۴
کد خبر: ۱۰۸۵۷۵۲
دختر و پسر عجول شادگانی و خرمشهری در خانه به دنیا آمدند
رییس اورژانس ۱۱۵ دانشکده علوم پزشکی آبادان از انجام موفقیت‌آمیز دو مورد زایمان طبیعی مادران باردار خرمشهری و شادگانی در خانه خبر داد.

امین منصور امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ماموریت اول در پی تماس تلفنی مبنی بر درخواست کمک برای مادر باردار شادگانی به مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ آبادان در ساعت ۱۶:۳۵ دوشنبه نوزدهم آبان گزارش داده شد.

او با اشاره به اینکه مرکز ارتباطات اورژانس بلافاصله نزدیکترین تیم امدادی اورژانس پیش بیمارستانی را به محل فوریت اعزام کرد، گفت: پس از رسیدن کارشناسان فوریت‌های پزشکی بر بالین بیمار امکان انتقال مادر باردار به دلیل شروع فرآیند زایمان مقدور نبود و کارشناسان اعزامی باید هدایت زایمان از نوع بریچ(زایمان بریچ یکی از سخت ترین زایمان‌ها است که در بیشتر مواقع به صورت سزارین و به علت مخاطرات احتمالی در محیط بیمارستانی انجام می‌شود) را بر عهده می‌گرفتند، که خوشبختانه کارشناسان  مجرب اورژانس ۱۱۵ شادگان با موفقیت کامل و در منزل مددجو این ماموریت را به انجام رساندند.

رییس اورژانس ۱۱۵ دانشکده  علوم پزشکی آبادان افزود: مادر باردار شادگانی و نوزاد پسر پس از دریافت اقدامات درمانی برای ادامه روند درمان با آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی به بیمارستان منتقل شدند.

مدیر فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان در ادامه بیان کرد: ماموریت دوم طی دریافت گزارشی مبنی بر شروع درد زایمان مادر باردار خرمشهری در ساعت ۱۹:۱۱ روز دوشنبه نوزدهم ابان ماه جاری به مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شد که پس از دریافت درخواست کمک، مرکز ارتباطات تیم امدادی پایگاه اورژانس ۱۱۵ کوتشیخ را به محل اعزام کردند.

امین توضیح داد: به دلیل شدت یافتن دردهای زایمانی و پیشرفت روند زایمان، کارشناسان فوریت‌های پزشکی اقدام به فراهم کردن شرایط زایمان در منزل کردند. این نوزاد خرمشهری به کمک تکنسین‌های اورژانس با سلامت کامل چشم به جهان گشود. پس از انجام مراحل زایمان نوزاد دختر و مادر برای ادامه روند مراقبت‌های درمانی به بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر منتقل شدند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون هفت مورد زایمان موفقیت‌آمیز در منزل و آمبولانس به کمک فوریت‌های پزشکی انجام شده است که در نوع خود قابل تقدیر و ستایش است.

لازم به ذکر است که کارشناسان اعزامی در این دو ماموریت موفق آقایان محسن سیاحی و کاظم عساکره از شادگان و آقایان باقر طاهر پور و سجاد محمودی از اورژانس ۱۱۵ کوتشیخ خرمشهر بودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز