مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد:

شهرهای آبادان و خرمشهر در ذیل عنوان منطقه آزاد اروند توسعه پیدا می کنند/فرصت حضور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در عمران شهری اروند مغتنم است/زمین های تهاتری با قرارگاه خاتم برای اجرای پروژه‌های عمران شهری استفاده می شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۲۰:۰۴:۵۳
کد خبر: ۱۰۸۶۴۹۴
شهرهای آبادان و خرمشهر در ذیل عنوان منطقه آزاد اروند توسعه پیدا می کنند/فرصت حضور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در عمران شهری اروند مغتنم است/زمین های تهاتری با قرارگاه خاتم برای اجرای پروژه‌های عمران شهری استفاده می شود
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تمام مسوولان و دلسوختگان نظام و تمام کسانی که در مسایل شهرهای آبادان و خرمشهر دستی بر آتش دارند در تلاش اند تا کاری برای این دو شهر انجام دهند تا به توسعه در خور شان خود برسند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، اسمعیل زمانی عصر امروز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه در آیین کلنگ زنی پروژه های عمرانی آبادان اظهار کرد: در آبادان و خرمشهر و خوزستان از ظرفیت بسیار بالای قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) که برای انجام کارهای کلان توسعه ای در کشور ماموریت ویژه برای آن تعریف شده، کمتر استفاده شده است و این در حالی است که این قرارگاه کارهای بزرگی همچون پروژه های نفتی عسلویه، خطوط انتقال آب در کشور و خطوط انتقال نفت و گاز در حوزه های نفتی کشور را به انجام رسانده است. البته این قرارگاه اندکی از پروژه های عمرانی خوزستان در زمینه ساخت پل ها و راه ها را تا کنون انجام داده است.

او گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء با کارفرمایی استانداری به عنوان نماینده دولت اقدامات خوبی را نیز در خوزستان آغاز و یا به انجام رسانده است که ما نیز از استاندار خوزستان بابت تشویق مان به استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) برای ساماندهی پروژه ها در منطقه آزاد اروند قدردانی می کنم ضمن اینکه از فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) نیز که به همراه تیم توانمند شان و به رغم آنکه انجام پروژه‌های بزرگ در دستور کارشان قرار دارد اما قبول کردند تا به منطقه آزاد اروند بیایند و کارهای کوچک عمرانی اما مهم شهری همچون آسفالت معابر شهری را بر عهده بگیرند، نیز تقدیر ویژه می نمایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: تمام مسوولین و دل سوختگان نظام و تمام کسانی که در مسایل شهرهای آبادان و خرمشهر دستی بر آتش دارند در تلاشند تا کاری برای این دو شهر انجام دهند تا به توسعه مناسب خود برسند.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم و تیمشان نیز بر اساس همین حس مسوولیت قبول کردند تا پروژه های خُرد در حوزه شهری شهرهای آبادان و خرمشهر را انجام دهند. هر چند که ممکن است این پروژه ها دست و پا گیر و زمان بر باشد و برای انجام نیاز به تجهیز کارگاه و فراهم سازی ادوات باشد اما این زحمت را پذیرفتند و از این بابت قدردانی می‌کنیم.

او اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم تفاهمنامه ای که با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال منعقد کردیم را به انجام برسانیم و به دنبال آن تفاهم نامه های دیگری را نیز با این قرارگاه منعقد کنیم.

زمانی اضافه کرد: آنچه امروز در قالب کلنگ زنی آغاز می شود در واقع فاز نخست تفاهمنامه ی منعقد شده میان سازمان منطقه آزاد اروند و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای انجام کارهای عمرانی در شهرهای آبادان و خرمشهر در حوزه عمران شهری است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در پاسخ به دغدغه نمایندگان آبادان درباره تهاتر زمین در قبال ۷۰ درصد از مبلغ تفاهم شده در قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) تصریح کرد: در این تهاتر زمین های آبادان و خرمشهر برای اجرای پروژه‌های عمران شهری استفاده می شود و هیچ جای نگرانی از این بابت وجود ندارد چرا که شهرهای آبادان و خرمشهر در ذیل عنوان منطقه آزاد اروند توسعه پیدا می کنند.

او افزود: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده با قرارگاه خاتم الانبیا ۳۰ درصد از هزینه قابل پرداخت به شکل نقدی و ۷۰ درصد در قالب تهاتر زمین انجام می شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان ضمن تشکر از معاونت فنی و عمرانی سازمان در نهایی شدن انعقاد این تفاهم نامه، بیان کرد: از استاندار خوزستان به عنوان نماینده عالی دولت انتظار داریم تا در زمینه تامین مبالغ نقدی به ما کمک کند چرا که شرایط اقتصادی موجود به ویژه در منطقه آزاد اروند سبب کاهش درآمدهای این سازمان شده است. لذا انتظار ما همراهی و حمایت دولت در این باره است ضمن اینکه از فرماندار آبادان نیز انتظار می رود ضمن پیگیری این مسیله بر حسن اجرای پروژه ها در این شهر نظارت کامل و دقیق داشته باشد.

لازم به ذکر است که در فاز نخست این تفاهم نامه عملیات احداث، بهسازی و نوسازی معابر شهری در کوی ذوالفقاری، شطیط، علوانیه و امیرآباد آبادان با اعتبار اولیه هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال به عنوان نقطه شروع اجرایی می شود.

در این تفاهم نامه ایجاد زیرساخت های آب و فاضلاب، احداث پل های شهرهای آبادان و خرمشهر، احداث، بهسازی و نوسازی معابر شهری همچنین ساحل سازی کارون منعقد شده است.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز