رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد:

حمله حاد تنفسی بیش از ۲۳۰ شهروند خرمشهری ناشی از اولین باران پاییزی/شهرداری خرمشهر پاسخگوی زجر تنفسی مردم خرمشهر باشد

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۱۶:۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۰۸۶۸۰۲
حمله حاد تنفسی بیش از ۲۳۰ شهروند خرمشهری ناشی از اولین باران پاییزی/شهرداری خرمشهر پاسخگوی زجر تنفسی مردم خرمشهر باشد
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از ماه ها قبل در خصوص هرس درختان کنوکارپوس که از عوامل اصلی بروز این بحران است به شهرداری ها تذکر داده شده بود ولی متاسفانه کم کاری شهرداری خرمشهر در این زمینه باعث بروز بحران شد.

شکراله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا از آبادان با اشاره به آمار(اینجا) بالای بیماران حاد تنفسی ناشی از بارندگی های اخیر در خرمشهر، اظهار کرد: در حالیکه با وجود وضعیت قرمز کرونا در منطقه کارکنان بیمارستان ها تمام توان خود را معطوف به درمان بیماران مبتلا به کرونا ویروس کرده اند متاسفانه به دلیل سهل انگاری شهرداری خرمشهر بیش از ۲۳۰ نفر از شهروندان خرمشهری به علت حمله حاد تنفسی راهی بیمارستان شدند.

او گفت: این بحران که هر ساله به دنبال اولین بارش های پاییزی اتفاق می افتد قابل پبش بینی بود و از ماه ها قبل در خصوص هرس درختان کنوکارپوس که از عوامل اصلی بروز این بحران است به شهرداری ها تذکر داده شده بود ولی  متاسفانه کم کاری شهرداری خرمشهر در این زمینه باعث بروز بحران شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن تاکید بر اینکه ۸۰ درصد سلامت مردم متاثر از مؤلفه های مؤثر بر سلامت است، افزود: شهرداری و نهادهای مرتبط با حوزه ی سلامت باید پاسخگوی سلامت مردم باشند.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان در پایان بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا صبح امروز ۴۳۰ نفر از شهروندان در شهرهای تابعه این دانشکده به علت بروز مشکلات حاد تنفسی ناشی از بارندگی اخیر به بیمارستان ها مراجعه کرده اند که از این تعداد ۳۶۶ نفر به صورت سرپایی درمان و ۵۶ نفر نیز به صورت موقت بستری شده اند که این امر با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا، بار مضاعفی را بر دوش کارکنان بهداشت و درمان تحمیل خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز